Többen terveznek vásárolni az idei fekete pénteki akcióban, mint tavaly

Kuponok, leértékelések, Black Friday – tényleg jó üzlet nekünk?
Vágólapra másolva!
Tavalyhoz képest többen terveznek a fekete pénteki akciókban vásárolni: minden második vásárló 15 és 60 ezer forint körüli összeget költene ezen a napon, a megvenni kívánt termékek körében előtérbe került a ruha, a cipő, a különböző háztartási kisgépek és a spórolási szándék nyomán az élelmiszer is - írja közleményében az eMAG. 
Vágólapra másolva!

Idén a fekete péntek néven ismert vásárlási szezont, azaz a Black Fridayt ismerők körében jelentősen - 7,4 százalékponttal - nőtt azoknak száma, akik tervezik, hogy vásárolnak valamit az akciós időszakban. A megkérdezettek 24,5 százaléka jelezte vásárlási szándékát - derül ki a Kantar Romania piackutató cég által az eMAG megbízásából az idei fekete péntek előtt, ezer, Magyarországon élő 18-55 év közötti személy körében végzett reprezentatív felméréséből. A kutatást 2015 óta minden évben elvégzik a fekete péntek előtti hetekben.

Ruhát, kisgépet és élelmiszert keresnek leginkább a magyarok a Black Friday-en

Fontos trendváltozást is előrejeleznek az idei Black Friday-re a felmérés eredményei:

idén a legtöbb válaszadó a ruhaneműket (28,8 százalék) jelölte meg olyan termékként, amelyet a fekete pénteken vásárolni tervez,

ami közel tíz százalékpontos növekedést jelent tavalyhoz képest.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

Az előző évhez viszonyítva közel 12 százalékponttal többen (15,3 százalék) terveznek cipőt vagy egyéb lábbelit vásárolni, és divatkiegészítőket (pl. óra, retikül) is 11 százalékponttal többen (14 százalék) terveznek venni az idei fekete pénteken, mint tavaly ilyenkor. A ruhaneműk és divatcikkek utoljára 2020-ban, a pandémia kitörésének évében, a korlátozások alatt voltak ennyire népszerű fekete pénteki termékek.

Ugyancsak jóval többen terveznek élelmiszert (étel és ital) rendelni a Black Friday-en: míg idén a válaszadók 12,7 százaléka tervez vásárolni, tavaly csupán 1,2 százalék kalkulált ezzel a kategóriával. Mindez egybecseng a GKID októberi, ugyancsak az eMAG megbízásából készült kutatásának megállapításával, amely szerint

az akciós kampányok szerepe fontosabbá válik, sokan a bevásárlást is a leértékelések idejére időzítik.

A műszaki termékek közül a legtöbben háztartási kisgép (25,3 százalék), hűtőszekrény (10,9 százalék), tévé (10,9 százalék), mosógép (10,5 százalék) vásárlását tervezik a fekete pénteken, és ugyancsak tíz százalék körüli a játékokat vásárolni tervezők aránya.

15 ezer és 60 ezer forint körül költenének a legtöbben

Idén bruttó 30 ezer és 60 ezer forint közötti összeget tervez elkölteni a Black Fridayen a válaszadók legnagyobb hányada (25,3 százalék), míg 24 százalékuk jelölte meg a 15 ezer és 30 ezer forint közötti értékhatárt.

Összességében a válaszadók csaknem fele (49,3 százalék) 15 ezer és 60 ezer forint közötti költést tervez,

míg 60 ezer és 100 ezer forint közötti összegért 17 százalékuk vásárolni a fekete pénteken.

Idén is az online szektor uralja a Black Friday-t

Idén is egyértelmű az online kiskereskedelem fölénye a fekete pénteki akciókban: a válaszadók 83,4 százaléka a fekete pénteki vásárlást elsősorban online áruházban tervezi elvégezni, 55 százalékuk pedig a hagyományos, offline boltokban gondolkodik a fekete péntekkel kapcsolatban. A Black Friday akciókkal kapcsolatban az eMAG-ot említette a legtöbb válaszadó (42,8 százalék) a magyarországi webáruházak közül.

Átlátható fekete pénteki kedvezmények

Tavalyhoz hasonlóan az eMAG idei Black Friday-án

az európai uniós előírásoknak megfelelően egy-egy termék gyártója által ajánlott árat (RRP) is feltünteti a fekete pénteki akciós ár mellett.

Ha a Black Friday ár felett egy áthúzott ár szerepel, az a megelőző 30 napban alkalmazott legalacsonyabb árat jelenti - szintén az uniós direktíva alapján.