Az egészséges táplálkozás lényege, hogy a fejlődéshez szükséges legfontosabb tápanyagokkal lássuk el szervezetünket. Az életkor előrehaladtával pedig bizonyos tápanyagok még inkább nélkülözhetetlenné válnak. Bemutatunk három olyan szuperélelmiszert, amelyek fogyasztása különösen fontossá válik 40 éves kor felett.

A menopauza során például számos olyan egészségügyi probléma merülhet fel, mint a súlygyarapodás, a csontritkulás és a szívbetegségek fokozott kockázata. Szerencsére azonban rengeteg módszer van arra, hogy ezeket a problémákat kordában tartsuk - például az, ha néhány, megfelelő tápanyagokban gazdag szuperélelmiszert beiktatunk a mindennapi étrendünkbe.

Az ilyen élelmiszerek fogyasztása mindenki számára fontos lehet bármilyen életkorban, de különösen előnyös a 40 év feletti nők számára - írja a Magyar Mezőgazdaság a Shefinds.com cikkének felhasználásával. Két szakértő, Megan Wong és Kristian Morey dietetikusok szerint a keresztesvirágú zöldségek, az aszalt szilva és a fekete bab mind fantasztikus kiegészítései lehetnek az étrendnek.

Keresztesvirágú zöldségek

A brokkoli, a karfiol, a káposzta, a kelkáposzta, a bok choy és a kelbimbó fogyasztásának növelése nagyszerű módja a hormonok szabályozásának, ami az életkor előrehaladtával - különösen a menopauza idején - kifejezetten hasznos lehet.

Ezek a zöldségek egy indol-3-karbinol nevű vegyületet tartalmaznak, amely lebontva egy másik vegyületet, a diindolil-metánt (DIM) termel.

IllusztrációForrás: Shutterstock

Aszalt szilva

Az aszalt szilva egy alulértékelt gyümölcs, holott fogyasztása igazán nagy előnyökkel járhat, különösen a 40 év feletti nők számára. Sőt, tökéletes élelmiszer annak érdekében, hogy felkészítse a női szervezetet a menopauzára. Segíthet a csontritkulás és a súlygyarapodás leküzdésében is, ami két gyakori probléma, amit a perimenopauza alatt kezdődő hormonális változások okoznak a szervezetben.

Napi 4-5 darab elfogyasztása hozzájárulhat a csontok védelméhez. Az aszalt szilva gazdag oldható rostokban is, amelyek lelassítják az emésztést és egyenletesen tartják a vércukorszintet.

Fekete bab

A fekete bab magnéziumban és káliumban gazdag, két olyan ásványi anyagban, amelyek még fontosabbá válnak, ahogy a nők idősödnek. E két ásványi anyagban gazdag ételek fogyasztása különösen a menopauza közeledtével nagyszerű ötlet.

A menopauzán túl pedig azért is fontos, hogy elegendő mennyiségű ilyen tápanyaghoz jussunk, mert ebben az időszakban megemelkedik a vérnyomás, ami növeli a magas vérnyomás és a szívbetegségek kockázatát.