Kétszer annyi helyen fizethetünk Mastercard kártyával itthon, mint három évvel ezelőtt

Vágólapra másolva!
A fizetéstechnológiai cég infrastruktúra fejlesztési programja az elsődleges célok elérésével sem ér véget, hiszen a Mastercard szerint bőven van még tennivaló Magyarországon a készpénzmentesítés terén.
Vágólapra másolva!

Az MNB utolsó adatközlése szerint 2022 második negyedévére több mint 230.000 POS terminálnál fizethettek a magyar vásárlók, ami óriási előrelépést jelent néhány év alatt. Ehhez még hozzájönnek azok a terminálok, amelyeket külföldi székhelyű szolgáltatók biztosítanak a hazai kereskedőknek, így a Mastercard becslése szerint már elértük a 2019-es adatok dupláját.

Forrás: Mastercard

„A Doppio program indulásánál több célt is kijelöltünk. Ezek közül a terminálok számának duplázása volt az egyik legfontosabb, de szerettük volna megreformálni az elérhető eszközök piacát is, valamint digitalizálni a kapcsolódó adminisztrációt. Ma már ott tartunk, hogy a termináligénylést digitálisan küldhetik be a kereskedők és akár pár nap elteltével fogadhatnak is kártyás fizetéseket. Sőt, erre már külön eszközre sincs szükségük, a Telefonterminál megoldással saját okostelefonjuk is alkalmas lehet erre” – sorolta az elért eredményeket Szász Ferenc, a Mastercard üzletfejlesztési igazgatója.

A Telefonterminál - vagy ahogy sokan nevezik SoftPOS - egy szoftveres POS terminál. Egy olyan POS applikáció, amelyet az Android áruházból telepítve okostelefonok is képessé válnak elektronikus fizetések fogadására. Magyarországon már 8 szolgáltató kínálja, ami nemzetközi viszonylatban is kiemelkedőnek számít.

Forrás: Mastercard

A Doppio program további fontos célja volt, hogy a Mastercard fenntarthatósági törekvéseit is támogassa. A greenPOS/green Merchant megoldás bevezetésével ma már kevesebb papír alapú bizonylat kerül a vásárlók kezébe, helyette a mobilbanki applikációban, mobiltárcában, SMS-ben vagy emailben is megkaphatják azt. Hasonlóan a kereskedői bizonylatokhoz, ezek is digitálisan kerülnek archiválásra. Sőt, ma már sokszor nem is kérik ezt a vásárlók, hiszen azzal, hogy meghallják a terminálon a Mastercard egyedi márkadallamát, tudják, hogy sikeres volt a fizetés.

A termináltelepítés tovább folytatódik, de szeretnék aktivizálni az úgynevezett alvó terminálokat is. Emellett tervezik az olyan hagyományosan készpénz uralta területeket is digitalizálni, mint a nagykereskedelmi piacok, vagy éppen az őstermelői szektor.