1899-ben alapították a Packardot, amely az egyik legelismertebb autómárkává vált, a húszas-harmincas években amerikai elnökök, hollywoodi sztárok, gengszterek, és a világ uralkodói választották ezeket a fényűző luxusautókat. Az autópiac egyik legrangosabb márkája volt a második világháború előtti időszakban.
A cég története a XIX. század végén kezdődött, amikor James Ward Packard, egy Winton márkájú autó csalódott tulajdonosa felkereste a clevelandi gyár vezetőségét, és javaslatokat tett arra vonatkozóan, hogy miben kellene fejleszteni a kocsin. Alexander Winton válasza azonban elutasító volt, ami arra sarkallta Packardot, hogy saját gyárat hozzon létre, amely az elképzeléseinek teljes mértékben megfelelő autókat állít elő.
A kezdetektől elsődleges szempont volt az innováció és a minőség, ugyanakkor önbizalomban sem volt hiány, amit az 1901-től hosszú időn át használt reklámszlogen is mutat: "Kérdezzen meg egy tulajdonost!"
Az első üzemi épület még az ohiói Warrenben épült fel, ahonnan 1902-ben átköltöztek Detroitba, ahol Packard Motor és Autógyár Társaság néven kezdték meg a működésüket.
1902-ben jelent meg a híres Model K, amely a korabeli Amerika egyik legdrágább gépkocsija volt.
Ezek az autók tökéletesen felidézik a harmincas évek Amerikáját:
Az összességében 16 hektáros, akkoriban a város határában álló területen 1903-ban kezdődött meg egy hatalmas, 330 ezer négyzetméteres üzemkomplexum felépítése, amelyet a Packard csődje miatt 1958-ban zártak be. Jelenlegi állapotában a világ egyik legnagyobb elhagyatott ingatlanegyüttesének számít.
A Packard 1910-ben az amerikai autóváros legnagyobb autógyárának számított, fénykorában, a negyvenes években 40 ezer ember dolgozott itt, valóságos város volt a városban.
A Packard hatalmas gyártelepének részlete a negyvenes években:
Ilyen kocsival rengeteg, a korszakot ábrázoló filmben lehet találkozni: tökéletesen felidézi a harmincas évek Amerikáját, amelyet a legtöbb ember - elsősorban Al Capone révén - elsősorban a gengsztervilággal kapcsol össze.
James Ward Packard 1928-ban úgy halt meg, hogy a nevét viselő autók Amerika legismertebb embereit szolgálták: Wilson elnököt, a Rockefellereket és más befolyásos mágnásokat, valamint számos hollywoodi filmcsillagot.
Több külföldi uralkodó is ezt a márkát választotta: egyebek között Alfonz spanyol, Faruk egyiptomi, Al-Fejszál szaúdi és Sándor jugoszláv király használt Packardot, utóbbi összesen 48 példányt szerzett be belőle.
A cári család járműparkját megszerző kommunista vezetők - Sztálinnal az élen - szintén rajongtak a Packardért.
A cikk még nem ért véget! Lapozzon, a következő oldalon elmondjuk, mi vezetett az egykori luxusmárka megszűnéséhez, és azt, hogyan próbálták feltámasztani.