Nagy lehet a baj, vizsgálat indult a Foodora ellen

A GVH a Foodora online ételkiszállítónál vizsgálódik (képünk illusztráció)
A GVH a Foodora online ételkiszállítónál vizsgálódik (képünk illusztráció)
Vágólapra másolva!
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) arról tájékoztat honlapján, hogy vizsgálatot indított a Foodora online ételrendelési portál tulajdonosával szemben.  A vállalkozás a nemzeti versenyhatóság gyanúja szerint nem tájékoztatta megfelelően a fogyasztókat a 2023 őszén hirdetett kuponakciójáról, és az általa alkalmazott rendszerhasználati díj felszámításáról. Elképzelhető, hogy ezzel megtévesztették a fogyasztóikat.
Vágólapra másolva!

A GVH versenyfelügyeleti eljárást indított a Delivery Hero Hungary Kft.-vel szemben, amely az egyik legnagyobb hazai online ételrendelési portál, a Foodora tulajdonosa és üzemeltetője.

A vállalkozás a 2023. szeptember 4. és 2023. október 31. közötti kuponakciójában 2000 Ft kedvezményre és ingyenes szállításra jogosító kupont hirdetett a fogyasztóknak.

A Gazdasági Versenyhivatal azonban észlelte, hogy a cég vélhetően nem nyújtott megfelelő tájékoztatást arról, hogy e kuponra csak akkor jogosultak a fogyasztók, ha a rendelésük végösszege meghaladja a 6000 Ft-ot.

A GVH észlelte továbbá, hogy az eljárás alá vont vállalkozás az általa alkalmazott rendszerhasználati díj felszámításáról, annak bevezetése óta időszerűtlen módon tájékoztatja a fogyasztókat.

Ezen magatartásokkal a vállalkozás valószínűsíthetően megsértette a vonatkozó fogyasztóvédelmi szabályokat.

A GVH a Foodora online ételkiszállítónál vizsgálódik (képünk illusztráció) Forrás: Pixabay

A GVH ugyanakkor felhívja a figyelmet, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

Ahogy az Origo megírta, a Foodora nevű online ételkiszállító cég Magyarországon május 1-je óta működik ezen a néven. A névváltás oka az volt, hogy a Delivery Hero, a világ vezető gyorskereskedelmi vállalata 8 ország piacát kívánja ezen márkanév alatt koordinálni a berlini központ segítségével.

A vállalatnál most indult vizsgálat nem az első, melyben a GVH a piaci verseny és a működés tisztasága, illetve a fogyasztók védelme érdekében jár el. Ahogy az Origo arról beszámolt, vizsgálták a vezető online szállásközvetítő portál, a Booking.com körül kialakult helyzetet, amikor az késedelmesen vagy sehogy sem fizette ki a szállásadókat. Sajátosan emlékezetes ügy volt az idei évből az étrend-kiegészítőkkel kapcsolatos vizsgálat, mely 100 millió forint feletti bírság kiszabásához vezetett. Az üdülési joggal visszaélő cégeket pedig 14 millió forintra bírságolta a hatóság.