Megjött a Lidl válasza a sajtkérdésre, durva árcsökkentést jelentettek be

Lidl, Lidl logó, logó, bevásárlóközpont, illusztráció,
Warsaw, Poland, Sept 2020: Logo of Lidl store. Lidl company sign - German global discount supermarket chain
Vágólapra másolva!
Most már érdemes kivárni holnapig a vásárlással. Itt a pontos lista, minek hogyan változik az ára a Lidl Magyarországnál. A már második hónapja tartó árcsökkentési hullám ezzel nem ért a végére, a következő termék a száraztészta.
Vágólapra másolva!

A Lidl Magyarország március 6-tól, hétfőtől jelentős mértékben és tartósan csökkenti a kínálatában található, legnépszerűbb sajtok árát – ezt a boltlánc vállalati kommunikációs cégvezetője közölte a Világgazdasággal. Tőzsér Judit ezt azzal indokolta, hogy a Lidl Magyarország mindent megtesz, hogy vásárlói számára a legjobb árakat tudja biztosítani.

Az intézkedésnek köszönhetően a sajtok ára kiszereléstől és típustól függően akár 25 százalékkal csökken.

Illusztráció Forrás: Damian Lugowski / Shutterstock

Az árcsökkentés következtében:

  • a saját márkás Pilos 250 grammos Edami darabolt sajt 25 százalékkal kerül majd kevesebbe, és a jelenlegi 999 forintos ár helyett holnaptól 749 forintba kerül majd,
  • az 1 kilogrammos kiszerelésű Pilos trappista sajt 23 százalékkal, azaz 900 forinttal lesz olcsóbb, 2990 forintos áron lesz elérhető a mostani 3890 forint helyett,
  • míg a 700 grammos Pilos trappista sajt 21 százalékkal, azaz 800 forinttal kerül majd kevesebbe, így 2599 forintot kell majd érte fizetni.
  • A laktózmentes 700 grammos kiszerelésű Pilos trappista sajt esetében az árcsökkenés mértéke szintén 21 százalékos, hétfőtől 2999 forintért lesz elérhető az áruházakban.
  • A kommunikációs vezető arra is emlékeztetett, hogy a vállalat január elejétől már csaknem 200 termék árát csökkentette tartósan, a célja pedig, hogy a jövőben további árcsökkenést, kedvezményeket tudjon biztosítani a vásárlóinak minél több termékkategóriában.

Miért csökkenti az árakat a Lidl?

A trappista árának csökkentése a hét közepére nyúlik vissza. Március 1-jén az Aldi Magyarország bejelentette, hogy terméktől függően 20–23 százalékkal alacsonyabb áron kínálja a magyar beszerzésű trappista sajtjait. Hamar kiderült, hogy nemcsak az Aldi járt el így, hanem a CBA is, csak ők nem verték nagydobra. Fodor Attila, a cég kommunikációs igazgatója arról tájékoztatta a VG-t, hogy ők is 20 százalékot meghaladó mértékű árcsökkentést hajtottak végre a trappista sajtoknál március 1-jétől. Ezek után borítékolható volt, hogy a Lidl Magyarország sem marad ki a sorból, és beszáll az árcsökkentésbe. Ez most meg is történt - írja a VG.

A teljes képhez azért hozzátartozik, hogy a hivatalos statisztika szerint brutális drágulás ment végbe a trappistánál.

A gyártói márkás trappista sajt kilogrammonkénti ára 2021 október végén 2 ezer forint környékén alakult, addig ugyanez 2023 januárjára elérte az 5500 forintos szintet. A saját márkás trappista kilója éves bázison 2100 forintról a kétszeresére, 4200 forintos szintre drágult. Tehát bőven van miből csökkenteni az árakat.

További részleteket a VG honlapján olvashat!