Vizsgálat indult a Lidl-lel szemben

Lidl
A logo is pictured on a sign outside a Lidl supermarket store in London on September 26, 2016. - Aldi UK announced on Monday that it will invest Ł300 million ($389 million, 346 million euros) to revamp its stores over the next three years. Aldi and its German rival Lidl have boomed in Britain, grabbing market share from traditional supermarkets Asda, Morrison, Sainsbury's and Tesco, as customers tightened their belts to save cash. (Photo by Daniel Leal-Olivas / AFP)
Vágólapra másolva!
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-vel szemben, mert a cég a reklámkampányaiban vélhetően megtévesztő módon állította, hogy a „Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc". A július elsejétől a GVH által működtetett árfigyelő pontosan megmutatja, hogy az egyes termékkategóriákban, az adott napon mely kiskereskedelmi láncok kínálják a legkedvezőbb árakat.
Vágólapra másolva!

A Gazdasági Versenyhivatal közleményében azt írja, hogy a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. a 2023. február 13-tól alkalmazott kereskedelmi kommunikációjában „A Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc" állítást tette,

amely szlogen az átlagfogyasztó számára valószínűsíthetően azt sugallja, hogy cég termékkínálata minden egyes többi magyarországi áruházlánchoz képest ténylegesen a legolcsóbb, és amely állítás vélhetően valótlan tartalmú.

Továbbá a kereskedelmi kommunikációban megjelölt, a Pénzcentrum által végzett felmérés valószínűsíthetően nem alkalmas az eljárás alá vont vállalkozás piacelsőségi állításának objektív, tényszerű igazolására. Tekintettel a hivatkozott felmérés kimondottan szubjektív, nem reprezentatív jellegére, valamint arra, hogy a felmérés a kereskedelmi kommunikáció közzétételéhez képest korábbi időszakra (2022. december 2. – 2023. január 30.) vonatkozott.

A képen a Lidl logója Forrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

Mindezek alapján a nemzeti versenyhatóság a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt versenyfelügyeleti eljárást indított a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-vel szemben.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette.

Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

A Gazdasági Versenyhivatal működteti a július elsején elindult árfigyelőt. A honlapon jelenleg hat kiskereskedelmi lánc, mintegy 1200 boltjában, több mint 60 termékcsoport árai között kereshetnek a felhasználók. Az árfigyelő segítségével bárki könnyedén összehasonlíthatja a termékek árait a különböző kiskereskedőknél, így a vásárlók megtalálhatják a legjobb ajánlatokat és lehetőségeket. Ezáltal időt és pénzt takaríthatnak meg a vásárlásaik során.

FRISSÍTÉS - 13:45 perc

Cikkünk megjelenése után nem sokkal a diszkontlánc az alábbi kommentárt juttatta el a szerkesztőségnek a témával kapcsolatban, melyet változtatás nélkül közlünk:

"A Lidl Magyarország a GVH által „A Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc" témában indított vizsgálat tekintetében a vállalat jogszerű eljárása kapcsán az alábbi állásfoglalást kívánja tenni:

A Lidl Magyarország, a pénzcentrum.hu és a Debreceni Egyetem közös kutatására alapozta reklámkampányát. A két hónapon át tartó felmérés során megkérdezett több mint 17 ezer fogyasztó rangsorolta a kutatásban szereplő üzletláncokat, aszerint, hogy melyikben lehet a legkedvezőbb áron bevásárolni a termékkategóriák meghatározása nélkül. A vállalat álláspontja szerint a fogyasztókat a jogszabályoknak megfelelően tájékoztatta mind a Lidl-től függetlenül végzett kutatásról, mind pedig a reklámállítás jellegéről.

A Lidl Magyarország a hatósággal együttműködik és a témában releváns kért információkat teljes körűen rendelkezésre bocsátja."