A tervezettnél korábban elkészülhet a Budapest–Belgrád vasútvonal

Vágólapra másolva!
Ha minden a tervek szerint halad, akkor a Budapest–Belgrád vasút magyar szakaszának megépítése, a 150-es vonal teljes felújítása hamarosan a végéhez ér. Ezzel a szerb és a magyar főváros közötti távolság megtétele 2 óra 40 perc alatt lehetséges lesz vonattal.
Vágólapra másolva!

Újabb, minden eddiginél korábbi dátumot adtak meg a Budapest–Belgrád vasútvonal befejezéséről.

Aleksandar Vucic szerb elnök a kínai China Global Television Network (CGTN) műsorszolgáltatónak adott interjújában elmondta, hogy Szerbia 2024 végére elkészül a több mint 180 kilométeres Belgrád-Szabadka vasútvonal építésével, majd úgy fogalmazott, hogy 

bízunk benne, hogy magyar barátaink 2025 végéig vagy 2026 február–márciusára végeznek a magyar oldalon,

így össze tudják kapcsolni Belgrádot Budapesttel és Béccsel". Ezek szerint legkésőbb 2026 február-márciusára lezárulhat a beruházás, azaz az eddig ismert időpontnál korábban.

A projekt alapkövét 2021 októberében rakták le, értéke mintegy 1,7 milliárd euró - emeli ki a Világgazdaság.

Budapest-Belgrád vasútvonal
Szerbia 2024 végére elkészül a több mint 180 kilométeres Belgrád-Szabadka vasútvonal építésével
Fotó: Magyar Építők

A Budapest–Belgrád magyar szakasza, a 150-es vonal teljes felújítása azt jelentené, hogy a szerb és a magyar főváros közötti távolság leküzdése 2 óra 40 perc alatt lehetséges lesz. Belföldön a távolsági vonatok egy órával rövidebb idő alatt tehetik majd meg az utat a magyar főváros és Kelebia között, illetve a budapesti elővárosi utasok is akár húszperces menetidő-csökkenéssel számolhatnak Kunszentmiklós–Tassig. 

Ugyanakkor a Budapest–Belgrád elsődleges jelentősége nem a személyszállítás, hanem a cargo üzletág. 

A fejlesztés Pireusz kikötőjéből teremt majd magas színvonalú, közvetlen összeköttetést az ázsiai áruk szállításához. A beruházással a jövőben Magyarország kínálja majd a leggyorsabb szállítási útvonalat a görögországi kikötők érintésével a Távol-Kelet és Nyugat-Európa között. A Kínából eredő áruforgalom, amely eddig különféle módokon zajlott, alapvetően leegyszerűsödik, hiszen a tengeri kikötőig hajókon szállított áru a jövőben vasúton érkezik Európába.

A projekt stratégiai fontosságú mind Magyarország, mind Szerbia számára, mivel része az egységes európai vasúthálózatnak (TEN-T) és az X folyosónak.