Szeretné, ha csak ügyfelei kényelmére kellene figyelnie?

Vágólapra másolva!
Ebben segít az E.ON, mely komplex energetikai rendszert is kiépít és működtet, hogy Önnek csak a legfontosabbal, az ügyfelekkel kelljen foglalkoznia. Mi az, ami bosszantó kis problémának indul, de akár meg is akaszthatja egy szálloda működését? Ha vasárnap délután nem jön a gőz a wellness-részlegben, a gondnok pedig épp a szabadnapját tölti. A vendég idegesen topog, mert nem tud izzadni, a portaszolgálatossal ellentétben, aki vöröslő arccal próbálja meg előkeríteni az embert, aki kiismeri magát a kazánházban.
Vágólapra másolva!
Forrás:EON

Mennyivel könnyebb lenne egy gombnyomással házon kívülre helyezni a problémát, elvégre mi köze is van egy szállodának a kazánházakhoz? Nemcsak a szállodák vágynának hasonló piros gombra. Több iparágban is hasznos lenne, ha az úgynevezett szekunder energiaszolgáltatást a háttérben professzionális szakértői gárda végezné el a cég helyett. Például egy primer szolgáltató.

Nem lehetetlen kívánság ez, s főként azok az iparágak találhatják meg a számításaikat, amelyek nagy energiaigényűek és az egy vendégre, vagy egy termékre vetített energiafelhasználást a minimális szintűre akarják csökkenteni. Egy vállalat esetében bizonyos költségek érdemben nem csökkenthetők, így például a munkabér költsége vagy a bérleti díj inkább följebb és följebb mászik, és az alapanyagköltség sem mindig nyomható le. Ilyenkor ott kell faragni, ahol lehet, például az energiafelhasználáson. S minél nagyobb egy iparág energiafelhasználása, annál fontosabb az egy termékre jutó költséget csökkenteni.

Ez nyilvánvalóan akkor valósítható meg, ha a vállalat fejleszt, beruház, erre ugyanakkor nem túl könnyű rábírni a cégeket. A tapasztalatok szerint akkor vállalják legszívesebben a beruházások költségét a vállalkozások, ha az két éven belül megtérül; öt éven túli megtérüléssel pedig már nem nagyon számolnak. „Egy régi, korszerűtlen kazán és energetikai rendszer kicserélése, új rendszer kiépítése akár 3-5 év alatt is megtérülhet, ez még az az intervallum, ami vonzó és vállalható a cégek számára- mondja az E.ON szakértője.

Forrás: EON

Emellett az sem elhanyagolható szempont, hogy a rendszer működtetése nem a vállalat feladata lesz, hanem azé, akinek ez a szakterülete – praktikusan a szolgáltatóé. Az egyértelmű haszon mellett tehát – vagyis, hogy az új rendszer olcsóbb és hatékonyabb lesz – az is fontos, hogy az E.ON a rendszer fenntartását és működtetését is vállalja. Nem kell rémálomba illő helyzettel számolni, például, hogy a szálloda vagy az élelmiszeripari gyártó üzem kétségbeesetten keresi az embert, aki éjjel kettőkor is ki tudja javítani a hibát, és remélhetőleg mindeközben nem tesz tönkre semmit.

A fejlesztés révén a fosszilis energiafelhasználás mellett megújuló energiaforrások beépítésére is van lehetőség, legyen szó akár napelemekről, geotermikus energia felhasználásáról vagy akár a visszatáplálásról. Ezzel újabb és újabb forintokkal csökkenthető az energiaköltség.

Forrás: EON

A szolgáltatással az E.ON főként az autógyártó cégeket és azok beszállítóit, a szállodaipart, a vegyi- és gyógyszeripart, a kiskereskedelmi egységeket, és az élelmiszeripart célozza meg, de akár érdekes lehet nagyobb társasházaknak is.

Az E.ON nemcsak a fejlesztést vállalja. A megrendelő igényei szerint felméri a jelenlegi energetika állapotát, és a lehetőségekhez igazodva kidolgozza a beruházás menetét, költségét és az új rendszer kiépítésének részleteit. A szolgáltatás része ezt követően a fenntartás is. Így az ügyfelek egyablakos rendszerben, akár egyszerre vásárolhatnak primer energiát és szekunder energiaszolgáltatást.

Az E.ON azt is vállalja, hogy a rendszer működését monitorozza és kiértékeli, így az ügyfél visszajelzést is kap arról, miben célszerű változtatni, fejleszteni.