Kockázatos előzések az autópályákon

Az M7-esen kialakult óriási dugók miatt a leállósávot is birtokba vették az autósok. Ez nem csak tilos, de valóban veszélyes is. Az ORFK Közlekedésrendészeti osztályának vezetője az [origo]-nak azt mondta, hogy erőforráshiány miatt nem tudnak fellépni a probléma ellen.

A hétvégéken az elterelések miatt óriási dugók alakulnak ki az M7-es autópályán. Az utóbbi hetekben egyre többen gondolják úgy, hogy nem várják ki sorukat, inkább a leállósávot választják.

Ez azonban gyakran igen veszélyes is lehet, mivel a meghibásodott autók is csak a leállósávba húzódhatnak félre. A szabálytalankodók veszélyeztetik az autópályáról való lehajtást és a súlyos balesetek sérültjeinek elszállítását is.

Az útépítések miatt a sávokat leszűkítették, így az autópályára való besorolásra csak a leállósávban van lehetőség. További problémát jelent, hogy a jobbról szabálytalanul előző autósok ráijeszthetnek a szabályosan haladókra és a szűkebb helyen minden hirtelen manőver balesetveszélyes lehet.

Pausz Ferenc, az ORFK Közlekedésrendészeti osztályának vezetője az [origo]-nak elmondta: a rendőrség régóta tud arról, hogy az autósok gyakran szabálytalanul, előzésre használják az autópályák leállósávját. Az osztályvezető szerint a rendőrség erőforráshiány miatt nem tud hatékonyan fellépni a szabálytalankodók ellen.

Pausz úgy tudja: amikor az ORFK értesült az ismétlődő szabálytalanságokról, felszólították a megyei kapitányságokat, hogy fokozottan ellenőrizzék az autópályák közlekedését. Szerinte a megyék eleget tesznek a felszólításnak, de az állandó sebességellenőrzési feladatok miatt kevés emberük marad erre. A megoldás az autópálya rendőrség létszámának növelése lenne.

A KRESZ szerint az autópályák leállósávjában csak megkülönböztetett jelzést használó gépjárművek közlekedhetnek.