Magukat hirdetik az SZDSZ-es minisztériumok

Vágólapra másolva!
A tárcák eredményeire koncentráló, összehangolt hirdetési kampányba kezdett a négy SZDSZ-es minisztérium. A tárcánként tíz-húsz millió forintos költségű reklámjaik teljesen azonos külsővel jelennek meg napi- és hetilapokban.
Vágólapra másolva!

A Népszabadságban, a Blikkben, a Metróban, a Story Magazinban és a Nők Lapjában találkozhatnak az olvasók azokkal a teljesen azonos megjelenésű hirdetésekkel, amelyekben a négy SZDSZ-es minisztérium az elért eredményeit ismerteti. A gazdasági, az oktatási, a környezetvédelmi és az informatikai tárca "együtt döntött úgy, hogy elindítja a kampányt. Leültek a kommunikációs szakembereink és egyeztettek a stílusról, a tartalomról, az egész lebonyolításáról" - mondta el az [origo]-nak Tóth Judit, a GKM szóvivője.

A kampány költségére vonatkozó körkérdésünkre az alábbi válaszokat kaptuk a minisztériumoktól: "tízmilliós" (KVM), 15 millió (IHM), 18 millió (OM) és "bruttó 20,6 millió" (GKM). Mint megtudtuk, a kampány a tárcák felénél már korábban, március 7-én elkezdődött, míg a másik kettőnél 14-én indult, a hirdetéssel megkeresett lapok viszont mindannyiuknál ugyanazok. A kampány egységesen március 31-ig tart, a tárcák saját költségvetésükből fizetik a megjelenést.

"Arról, hogy mely lapokban jelenjenek meg a hirdetések, a médiafoglaló ügynökségünk javaslata alapján döntöttünk. A kritérium... a meghatározott célcsoport leghatékonyabb elérése volt" - közölték az informatikai tárcánál.

A hirdetéssorozat céljára vonatkozó kérdésünkre más-más megfogalmazásban, de egységes válaszokat kaptunk. A környezetvédelmi tárca például közölte: "Az állampolgároknak joguk van ahhoz, hogy megtudják, az elmúlt négy esztendőben milyen feladatokat teljesítettek az egyes szakminisztériumok. A kormánynak - és ezen belül az egyes tárcáknak - pedig kötelessége a közvélemény tájékoztatása."

A mostani kampány ugyanakkor láthatóan elüt az utóbbi hónapok kormányzati hirdetéseitől, például a babakötvény vagy a szelektív hulladékgyűjtésről ismertetésétől, a reklámokban ugyanis a tárcák sikereiről - "több széles sávú internet", "több külföldi befektető" stb. - beszélnek. Mint emlékezetes, négy évvel ezelőtt a jelenlegi kormánypártok, az MSZP és az SZDSZ sérelmezték, hogy az akkor hatalmon lévő Fidesz közpénzből hirdette a saját eredményeit. Ilyen reklámkampány volt például a Széchenyi-terv kapcsán, de több más hirdetéssorozatot is szóvá tett az akkori ellenzék.

Lencsés Csaba