Változatlanul nem közelednek az álláspontok a MÁV és a VDSZSZ között zajló tárgyalásokon. A Fővárosi Munkaügyi Bíróság ugyanakkor kimondta azt is, hogy nem volt jogellenes a sztrájkolók privatizációs bevételre vonatkozó követelése. A döntés ellen a MÁV fellebbez.

Nem közeledett a MÁV és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) álláspontja a keddi tárgyaláson a privatizációs bevételből követelt dolgozónkénti 250 ezer forint ügyében. Zsoldos Marianna, a MÁV Zrt. humánerőforrás igazgatója a tárgyalást követően elmondta: nincs lehetőségük a 35 ezer dolgozónak követelt 250 ezer forint kifizetésére, mert ez nettó összegben is 8,2 milliárd forintot jelentene, de ha bérben fizetik ki, elérheti a 22 milliárd forintot. Ezt a keddi tárgyaláson is megerősítették.

A sztrájk esetén még elégséges szolgáltatásról nem volt szó a tárgyaláson. Az egyeztetést szerdán 8 órakor folytatják - mondta a humánerőforrás-igazgató.

A Fővárosi Munkaügyi Bíróság hétfői döntése szerint a privatizációs bevételből követelt juttatás ügyében nem volt jogellenes a sztrájk. A döntés ellen a MÁV fellebbez és Zsoldos Marianna felhívta rá a figyelmet: ez nem azt jelenti, hogy a MÁV Zrt.-nek ki kell fizetnie a követelt összeget.

Nemzetközi fórumhoz fordul a szakszervezet

A VDSZSZ az Európai Vasúti Ügynökséghez, illetve az Európai Bizottság közlekedési biztosához fordul, hogy vizsgálják ki a február 1-jén indított gördülő sztrájk idején a vasúti közlekedésbiztonsággal kapcsolatban tett szakszervezeti észrevételek tartalmát - mondta Gaskó István. A VDSZSZ elnöke visszautasította, hogy a miniszterelnök kérésére végzett vasútbiztonsági vizsgálat eddig nyilvánosságra hozott eredményével a szakszervezet állításának szavahihetőségét igyekezzenek megkérdőjelezni.

A sajtótájékoztatón Gaskó István hangsúlyozta, hogy a február 1-jén indított sztrájkjuk bírósági végzés szerint is jogszerű, követeléseikről a tárgyalásokat folytatják, és ha nem történik előrelépés, akkor legkésőbb február 15-én folytatják a munkabeszüntetést.

A VDSZSZ hetek óta azt követeli, hogy minden vasutas kapjon nettó 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, illetve 10 százalék többletbérfejlesztést kér a megajánlott 6,9 százalék felett a kiszervezett MÁV-társaságok - a MÁV-Start Zrt., a MÁV-Trakció Zrt., illetve a MÁV Gépészet Zrt. - dolgozóinak. Ez 16,9 százalékos jövedelemnövekedést jelent. Ezen kívül hat hónapra visszamenőleg 10 százalékos bérnövekedést szeretnének. Követeléseik nyomatékosítására hirdettek sztrájkot.