A Fővárosi Közgyűlés egy fideszes javaslatra csütörtökön úgy döntött, hogy a kormánnyal kötendő finanszírozási megállapodásban nem kíván elköteleződni sem viteldíjemelés, sem pedig a járatritkítás mellett. Ez azt jelenti, hogy újra kell tárgyalni a főváros és a kormány közötti szerződéstervezetet, ami 23 milliárd forintos támogatást biztosított volna a BKV működtetéséhez.
A közgyűlés a fideszes Wintermantel Zsolt javaslatát támogatva felkérte Demszky Gábor főpolgármestert arra, hogy a BKV finanszírozásáról megkötendő szerződésről ennek megfelelően folytasson tárgyalásokat. Azt is kérték, hogy a kormány vállaljon kötelezettséget arra, hogy az Új Magyarország Fejlesztési Terv közlekedésfejlesztési forrásainak átcsoportosításával biztosítsa a cég járműparkjának megújítását.
A közgyűlés a főpolgármestertől azt is kérte, hogy a szerződést csak a fentiek érvényesülése esetén terjessze a közgyűlés elé. A javaslatot támogatta a Fidesz, a KDNP, az MDF képviselőcsoportja, egy független képviselő, valamint Bojár Iván SZDSZ-es képviselő is.
Az MSZP egy "alvó" SZDSZ-est okol
Horváth Csaba, a közgyűlés szocialista tagja szerint a fideszes indítvány miatt a BKV eleshet a kormánytámogatástól, és ez óriási felelőtlenség lenne. A délutáni ülésen ezért megkísérlik visszahozni a közgyűlés elé Wintermantel Zsolt javaslatát. Steiner Pál, a fővárosi szocialisták frakcióvezetője szerint azért ment át a javaslat, mert az SZDSZ-es Bojár Iván "a Fidesszel szavazott". Hozzátette, a képviselő azzal védekezik, hogy "elaludt". Horváth Csaba megjegyezte, hogy Bojár Iván "rendszeresen összevissza szavaz" a közgyűlésben, és nem tételezi fel, hogy a képviselő szándékosan szavazott volna a Fidesszel.
A kormány és a főváros december közepén állapodott meg a BKV finanszírozásáról. E szerint a kormány több részletben - 2010 első felében 10 milliárd forinttal, az év második felében 8 milliárddal, és 5 milliárd forintnyi hitelgaranciával - összesen 23 milliárd forinttal segíti a közlekedési vállalatot, cserébe azonban feltételeket szabott, így azt, hogy a működése legyen átláthatóbb és hatékonyabb.
A megállapodás szerint 2011-ben 18,5 milliárd forintot, 2012-től pedig folyamatosan mintegy húszmilliárd forintot fordíthatnak a BKV belső adósságának csökkentésére, a járműpark korszerűsítésére.