A BKK által javasolt szabályozás szerint 2013-tól már csak Euro4-es vagy még magasabb kategóriájú buszokkal lehetne városnézést szervezni, de ez a követelmény az érintett cégeket tömörítő ipartestület szerint teljesíthetetlen eddig az időpontig - írja a Népszabadság.

Rendeletben szabályozná a budapesti városnéző buszok közlekedését, megállóhasználatát, illetve a járművek arculatát a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Az alapelvvel a szolgáltatók és a környezetvédők is egyetértenek, a részletekkel azonban nem - írja a Népszabadság.

A városnéző autóbuszos szolgáltatás szabályozására április 1-jétől kapott felhatalmazást a BKK, amely nemzetközi tapasztalatok alapján kötné járati engedélyhez e buszok üzemeltetését. Az engedélyt a járművek környezeti besorolása, arculati elemei, a bejárni kívánt útvonal és az igénybe venni szándékozott megállók alapján adná ki a BKK.

A szabályozás egyik legvitatottabb eleme a lap szerint, hogy 2013-2014-től már csak Euro4-es vagy még magasabb kategóriájú buszokkal lehetne városnézést szervezni, ami az érintett cégeket tömörítő ipartestület szerint teljesíthetetlen eddig az időpontig, hiszen új buszokat kellene vásárolniuk.

Az idegenvezetők szövetsége túlszabályozottnak, túlságosan a tiltásokra és büntetésekre koncentrálónak tartja a javaslatot, az illetékes minisztérium pedig a Népszabadság információi szerint egyebek mellett azt kifogásolja, hogy a tervezett szabályozás a turisztikai célból közlekedő buszok alig negyedére, csak a menetrend szerinti városnéző buszokra vonatkozik, a többiről említést sem tesz. A Magyarországi Idegenvezetők Szövetsége azon is csodálkozik, hogy 2006-ban, illetve 2009-ben készült tanulmányokra alapoznak egy idei rendeletet.

A tervezetet legkorábban május végén tárgyalhatja a Fővárosi Közgyűlés - írja a Népszabadság.