Tények: Támadásban Soros médiabirodalma

2017.04.16. 19:33

A Tényeknek ifj. Lomnici Zoltán CÖF-szóvivő azt nyilatkozta, hogy lelepleződött a Soros-féle médiabirodalom, mégis ez a hálózat emleget kormánybarát sajtótámadásokat. Az alkotmányjogász ezt annak kapcsán mondta, hogy kiderült, Soros György emberei ülnek a 444.hu portál kiadójának igazgatóságában. A Tények kérdéseire a szerkesztőség nem válaszolt.

Újságírás helyett politikai szándékot szolgálnak ki Soros György kénye-kedve szerint magyarországi sajtóorgánumok - hangzott el a TV2 Tények című hírműsorában. Az erről szóló riportban emlékeztettek rá, hogy a 444.hu-ról a Ripost.hu megírta, hogy Soros a saját embereit ültette a kiadó igazgatóságába. Az egyikük Maria Nemcova, aki a szintén Soroshoz köthető Open Society szervezet korábbi prágai programigazgatója, a másikuk pedig Valer Kot, aki szintén kipróbált kádere az üzletembernek.

Soros GyörgyForrás: AFP/2016 Getty Images/Bryan Bedder

Ifj. Lomnici Zoltán, a Civil Összefogás Fórum (CÖF) szóvivője szerint a milliárdos által működtetett hálózat lelepleződött, ezek után képmutató és átlátszó, hogy a Soros média- és civilhálózat beszél kormányközeli sajtóattakról. Ezzel szemben a valóság az, hogy összehangolt, nemzetközi és hazai fronton is zajló támadás indult hazánkkal szemben, amelyben a Soros György által pénzelt írott és elektronikus média, valamint a magukat jogvédőnek nevező ügynökszervezetek és lobbicsoportok is aktívan részt vesznek.

Az alkotmányjogász a Tényeknek azt mondta, hogy a Soros-féle médiabirodalom összehangolt működésének az a lényege, hogyha bármelyik része a hálózatnak valamilyen információt nyilvánosságra hoz, akkor a legtöbben ezt átveszik.

A Tények ennek kapcsán több ellenzéki médium főszerkesztőjét is megkereste írásban, többek között azt próbálták megtudni, hogy Soros György befolyásolja-e a szerkesztőségek munkáját, illetve hány szerkesztőjük vagy újságírójuk végzett az ugyancsak Soros alapította Közép-európai Egyetemen (CEU).

A kérdéseket elküldték a 444.hu, a hvg.hu, 24.hu, az RTL Klub híradó valamint az Mno.hu vezetőjének is. Válasz csak a 24.hu-tól érkezett, azt írták, hogy náluk

kizárólag és minden esetben újságírószakmai indokok alapján szervezik a munkát.

Állításuk szerint azt nem tartják nyilván, hogy melyik kollégájuk jár vagy járt a CEU-ra.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK