Kósa közölte, hogy a Modern városok program összesen 3500 milliárd forint összértékű, azt 2022-ig kell végrehajtani. A 23 megyei jogú város vonzáskörzetében több mint 6 millió ember él, így
ezek a fejlesztési programok a vidéki Magyarország fejlesztését szolgálják.
Kiemelte, hogy a program keretében Kecskeméten 25 milliárd forintból megvalósuló gazdaságfejlesztési alap teljesen újszerű, ilyen az országban még nem működik.
A miniszter beszélt arról is, hogy iparfejlesztés nem létezik infrastruktúra nélkül, így villamos áram nélkül modern ipar.
A térségben a Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító (Mavir) Zrt. egy 20 milliárd forint értékű fejlesztést valósít meg távvezeték építése formájában.
Kósa szerint a kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis a magyar légierő által használt egyetlen katonai repülőtér, ezért minden polgári fejlesztést a katonai fejlesztésekkel összehangolva kell végezni, és figyelembe kell venni a honvédelmi törvényt is.
Tehát az 5,1 milliárd összegű fejlesztési csomag részben katonai célú, de tartalmazza a polgári használat kialakítását is.
Kecskemét önkormányzata ugyanakkor egy kisrepülőgépes és charterforgalomra is alkalmas repülőtér kialakítását kezdeményezte. A polgári célra használatos terület a katonai repülőtértől leválasztott területen, egy szomszédos telken zajlik majd. A katonai célú repülőtéren a le- és felszállás valósul majd meg - tette hozzá.
Az önkormányzat a Barényi Béla út fejlesztésére 2,5 milliárd forintot, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem kecskeméti Kodály Zoltán Zenepedagógiai Intézetének korszerűsítésére 4,2 milliárd forintot, a Kada Elek középiskola elköltöztetésére 5 milliárd forintot, míg a kecskeméti városháza műemléképületének felújítására 5,2 milliárd forintot fordíthat.
Az egyetemi ipari kutatóközpont kialakítására szánt 15 milliárd forint kapcsán Kósa azt mondta: a projekt tartalmát újra kell gondolni, mert a kezdeti céloknak megfelelő tervek Érden és Zalaegerszegen már megvalósulóban vannak.
A pénz nem veszett el, csak a tartalmat kell pontosítani
- tudatta.
Szemereyné Pataki Klaudia (Fidesz-KDNP) polgármester a sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy
az ipar jelen pillanatban 620 milliárdos fejlesztést valósít meg a térségben,
és ehhez kell kapcsolódnia az önkormányzati és állami fejlesztéseknek, beruházásoknak is, hogy - mint egy mozaik egyes darabkáiként - tovább szolgálhassák a város jövőjét.
A polgármester hangsúlyozta: a Modern városok program keretében megvalósuló intermodális csomópont létrehozása során a helyi buszközlekedés központja átkerül a helyközi mellé, a vasútállomás épületét felújítják, és új parkolókat is kialakítanak majd.
Zombor Gábor (Fidesz) országgyűlési képviselő a Kecskemét Fejlődéséért Alap legnagyobb érdemének nevezte, hogy megújuló támogatási forrás és teljes mértékben Kecskemétet szolgálja, hiszen a beruházások és a szolgáltatások fejlesztése is ott valósul meg, ezek pedig egyben
további munkahelyeket, adóbevételeket és az életszínvonal emelkedését jelentik.
Mint mondta, a példaértékű kezdeményezéshez, az alapkezelőhöz eddig már 46 támogatási igény érkezett több mint 20 milliárd forint értékben.
Salacz László (Fidesz) országgyűlési képviselő kiemelte:
az úthálózat fejlesztése Kecskeméten a Modern városok program keretében két lépcsőben valósul meg.
A 445-ös út, vagyis a kecskeméti északi elkerülő út továbbvezetése megteremti a kapcsolatot Kecskemét nyugati és déli része között.
Ennek átadása 2018 végére várható. A másik fontos fejlesztés pedig az 52-es főút belterületi szakaszának négysávosítása lesz.