Már szeptemberben megkezdődhet az észak-balatoni vasútvonal fejlesztése

Vágólapra másolva!
Még az idén megkezdődhet az észak-balatoni vasútfejlesztés a Szabadbattyán és Balatonfüred közötti szakasz villamosításával, az európai uniós támogatással megvalósuló beruházással kapcsolatban azonban gondot jelenthet annak elfogadtatása, hogy Balatonfüred Székesfehérvár elővárosának számít-e - olvasható a hétfői Magyar Hírlapban.
Vágólapra másolva!

Dorner Lajos, a Balaton Fejlesztési Tanács közlekedési szakértője a lapnak úgy fogalmazott, ha a Balatont mint régiót belevették volna a projektbe, egyszerűbb lenne az elfogadtatás.

A Magyar Hírlap szerint az említett 64,5 kilométeres szakasz villamosítására kiírt - egyszer már érvénytelenített - tenderre ezúttal érkeztek a tervezett legfeljebb 75 millió eurós költségvetésnek megfelelő pályázatok, és amennyiben a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. tavasszal eredményt hirdet,

szeptemberben megkezdődhet a beruházás, 2021-re pedig befejeződhet a kivitelezés.

A fejlesztés állomás- és 44,6 kilométeren vágányfelújítást is tartalmaz. Polgárdiban, Balatonkenesén, Balatonfűzfőn és Alsóörsön teljesen megújul az állomás, más helyeken kisebb korszerűsítések várhatók.

Nem kéne vontatójárművet cserélni

A villamos mozdonyok és a motorvonatok megjelenésével jelentősen,

hozzávetőleg 1 óra 40 percre csökkenne a menetidő Budapest Déli pályaudvar és Balatonfüred között,

mivel Székesfehérváron nem lenne szükség a vontatójármű cseréjére. Mozdonyos vonatoknál ezt a szerepet Balatonfüred venné át, így egyelőre Budapest és Tapolca között változatlan maradna a menetidő.

A NIF tervezi a Balatonfüred-Tapolca-Keszthely vasútvonal villamosítását is.