Budapest Európa fűszere

MTÜ Budapest kampány
Vágólapra másolva!
A Spice of Europe - magyarul Európa fűszere - szlogennel és Budapest megújult turisztikai márkájával indítja el nemzetközi kampányát a Magyar Turisztikai Ügynökség. A Budapest-fókuszú kampány a fővárost és annak kincseit mutatja be a világ számos országában. A hirdetések online, print és televíziós felületeken jelennek meg május 15-e és június 30-a között.
Vágólapra másolva!
A kampány május 15-én indul Forrás: BENCEBARSONY@GMAIL.COM/Barsonybence_Photorights_06302230763

A „Spice of Europe" kampány célja a főváros metaforikus fűszerességét és sokszínűségét bemutatni. Azt, hogy

Budapest egy sokoldalú város, az ide érkező vendég megtalál mindent, ami egy klasszikus, európai fővárosra jellemző, miközben tele van vitalitással, pezsgéssel és kreativitással, az autentikus és történelmi oldala mellett rendkívül innovatív és vibráló világváros.

A kampány erre építve fiatalos, kreatív arculattal indul el, amelynek részeként új turisztikai logó, új weboldal, új imázsfilm és új kreatív tartalmak készültek, amelyek bemutatják Budapest metaforikus fűszerességét, sokszínűségét.

- mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója a nemzetközi kampányt bemutató sajtótájékoztatón.

Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója Fotó: Polyák Attila - Origo

A kampány május 15-én indul és június 30-ig tart, a Magyar Turisztikai Ügynökség online, print és televíziós felületeken hirdet.

- mondta Guller Zoltán.

A kampány során az Ügynökség első számú globális médiapartnere a CNN lesz.

Közel 900 alkalommal fogják sugározni az imázsfilmet a CNN televíziós csatornáin 250 millió háztartásba eljutva.

A hirdetések megjelennek majd az Iberia, a Ryanair, a British Airways, a Lufthansa, az American Airlines és a United Airlines fedélzetein. A WizzAir magazinjának június-júliusi számában 8 oldalas melléklet szól majd Budapestről, mintegy 5 millió utashoz eljutva, a United Airlines légitársaság amerikai járatain pedig több mint 2 millió utas láthat majd Budapestről szóló dokumentumfilmet.

A kampány kreatív tervezése és gyártása, amely magába foglalja egyebek mellett a fotózást, a forgatást, a nemzetközi jogdíjakat és az új weboldal fejlesztését bruttó 235 millió forint.

Nemzetközi médiavásárlásra pedig bruttó 1,3 milliárd forintot költ a Magyar Turisztikai Ügynökség ebben az ütemben.

A kampányhoz elkészült új logó Fotó: Polyák Attila - Origo

A forrás mintegy maradék 20 százalékát meghatározó utazási és életstílus-magazinokban elhelyezett hirdetésekre fordítják, valamint hirdetnek a Google-on, a YouTube-on és az Instagramon is. A hirdetések Budapest legfontosabb küldőpiacainak számító nyugat-európai országokban, így

Németországban, az Egyesült Királyságban, Spanyolországban, Franciaországban és Olaszországban jelennek meg, a távoli küldőpiacok közül pedig az Egyesült Államokban lesz látható.

Az Ügynökség három célcsoportra fókuszál: a 25 és 40 év közötti értéktudatos fiatalokra, az élménykereső családosokra és a 30 és 55 év közötti világutazókra.

Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes a sajtótájékoztatón kiemelte:

Szalay Bobrovniczky Alexandra, Budapest főpolgármester-helyettese Fotó: Polyák Attila - Origo

A főváros, a kormány, és a szakma egyaránt azon dolgozik, hogy Budapest egyre jobb hely legyen a budapestieknek, a magyaroknak és a külföldieknek is. Hozzátette:

2010 óta másfélszeresére nőtt a Budapestre érkező turisták száma, a 2017-es év rekordév volt,

így bíznak abban, hogy ez a tendencia a jövőben is folytatódik. Hozzátette: Magyarország 163 ország közül a 15. legbiztonságosabb ország a Global Peace Index adatai szerint. "Budapest a kampánnyal végre a helyére kerül" - zárta beszédét a főpolgármester-helyettes.

Budapesten jelenleg 19500 szoba várja a turistákat, de a szobakapacitás a jövőben 10 százalékkal emelkedni fog - ezt Könnyid László, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke mondta el a hétfő délelőtti sajtótájékoztatón. Hozzátette:

az ország turisztikai adatait tekintve a külföldi vendégéjszakák 70 százalékát teszi ki Budapest.

A főváros turisztikai piaca minden eddiginél dinamikusabban bővül, amely a szektor minden szereplőjére pozitív hatással van.

A főváros évről évre jobban teljesít Forrás: Balázs Attila

A nemzetközi Budapest fókuszú kampánnyal párhuzamosan két másik kommunikációs kampányt is indít a Magyar Turisztikai Ügynökség.

Elindul a tavaszi-nyári forgalomélénkítő belföldi kampány, amely Magyarország felfedezésre váró, kevésbé ismert helyszíneire és attrakcióra koncentrál.

A napokban induló harmadik kampány pedig a regionális országokban népszerűsíti majd Magyarország vidéki desztinációit.