Sportoljon a szabadban ingyen, személyi edzők segítségével!

2019.09.18. 10:44

A Budapest 2019 Európa Sportfővárosa évad keretében szeptember közepe és október 2. között a főváros hét szabadtéri fitneszparkjában tartanak edzés- és életmód tanácsadással kísért edzéstanácsadásokat a Testnevelési Egyetem és a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének szakemberei.

A nagy sikerű tavaszi, saját testsúlyos edzéseket előtérbe helyező programsorozat után ősszel újra a szabadtéri fitneszparkokban található, ingyenesen használható sporteszközök és azok szakszerű használatára fókuszáló rendezvényeken vehetnek részt a sportolókedvű budapestiek. Szeptember 11-én a program szervezői tapasztalt személyi edzők segítségével indítottak életmódváltó programot hét budapesti helyszínen, amelyeken a két sportszakember mellett egy dietetikus is segíti az érdeklődőket abban, hogy felkészülten, tudatosan vágjanak neki az őszi testmozgásnak. A program részeként tehát minden résztvevő személyes tanácsadást is igénybe vehet, amely kapcsán hasznos ismereteket szerezhet arról, hogy milyen változásokat lenne érdemes végrehajtania az életmódjában az életminősége javításához, illetve hogyan építheti be a mindennapjaiba a sportolást. 

Az eszközökön csekély az ellenállás, így a teljesen kezdők számára sem jelentenek önmagukban komoly megterhelést, középhaladók pedig magas ismétlésszámmal tudják nehezíteni az erőkifejtést.Forrás: Shutterstock

Szalay-Bobrovniczy Alexandra főpolgármester-helyettes a szabadtéri kondiparkok eddigi sikereivel kapcsolatos kérdésünkre válaszolva elmondta, hogy

Budapest Tarlós István főpolgármester vezetése alatt már évek óta telepít különböző kültéri fitnesz- és kondiparkokat, ezek között van a fogyatékkal élők részére kialakított is. "Csepelen pedig integrált játszóeszközöket is kihelyeztünk, ennek köszönhetően fogyatékos és ép gyermekek, valamint felnőttek együtt élvezhetik a felhőtlen kikapcsolódás, a játék és a testmozgás örömeit. Idén Budapest Európa Sportfővárosa, ezért még inkább igyekszünk előtérbe helyezni ezeket a fejlesztéseket, és úgy látjuk a visszajelzések alapján, hogy az emberek szeretik, és szívesen használják is ezeket."

„Bármilyen edzésbe is kezdünk, nagyon fontos az orvosi konzultáció és az edzettségi szint ismerete. Fel kell mérni pontosan, hogy szervezetünk, testünk állapota mit enged meg. Ha van bármilyen korábbi sérülésünk, szedünk-e gyógyszert. A következő lépés a bemelegítés, ami minden mozgás előtt kötelező. Ez lehet egy rövid gimnasztika, könnyed kocogás. Ha mindez megvan, kezdőként legfeljebb 2-4 gépet használjunk, akár 8-10 körben is, de csak úgy, ahogy kellemesen megerőltető legyen, semmiképpen végkimerülésig. Fontos, hogy a gépeket helyesen használjuk, mert különben balesetveszélyesek is lehetnek— hívja fel a figyelmet Tánczos Zoltán személyi edző, a Testnevelési Egyetem Rekreáció Tanszékének egyetemi tanársegédje, aki kollégájával és csapatával együtt várja a sportolás iránt érdeklő fővárosiakat szeptember közepétől három héten keresztül, minden szerdán és szombaton, összesen hét alkalommal. A kerületi kondiparkok edzésprogramja alkalmával első lépésben egy állapotfelmérést és egy alapos anamnézist követően bemelegítés történik minden óra 30. percében.A bemelegítés után egy olyan speciális köredzés veszi kezdetét, mely a kondigépek és egyéb fitnesz eszközök együttes alkalmazásával, egész testes programot biztosít a részvevők számára. A gyakorlatok típusa, intenzitása valamint ismétlés száma mindig igazodik a közönség igényeihez, így teljes mértékben személyre szabott program jön létre a résztvevők számára.

A rendhagyó edzések három héten várják a fővárosiakat a kültéri fitneszparkokban.Forrás: Shutterstock

A program során az edzői csapat a lehetőségekhez mérten eleget tesz az egyedi kéréseknek és igényeknek is.

Szerencsére egyre több helyen elérhetőek ezek az ingyenes sporteszközök, amelyeket tényleg bárki, különösebb sportelőélet nélkül tud használni. Ha valaki teljesen kezdő, akár még ezek a klasszikus mozgáspályát követő gépek is frusztrációt, akár sérülést is okozhatnak. Ugyan mindenhol ábra mutatja, hogyan kell azokat használni, mégis jó, ha először szakember tanácsát kérjük, hogyan kezdjünk neki.— mutat rá Katus Tamás aerobik világbajnok, szakoktató, egyetemi adjunktus. A szakember véleménye szerint az időbe is könnyebben beilleszthető egy szabadtéri tréning, hiszen bármikor, akár gyerekek mellett is használható. Az eszközökön csekély az ellenállás, így a teljesen kezdők számára sem jelentenek önmagukban komoly megterhelést, középhaladók pedig magas ismétlésszámmal tudják nehezíteni az erőkifejtést, de a fitneszparkokban vannak már olyan fél profi gépek, amelyeken az ellenállás is növelhető.

Az ingyenes programsorozat még két héten keresztül, minden szerdán és szombaton várja az érdeklődőket. A főpolgármester-helyettes kedvcsinálóként megjegyezte: A programsorozat mindenkinek szól, aki szeretne munka vagy iskola után mozogni, netán a hétvégén kimozdulni. Az eseménysorozat természetesen ingyenes, ezért is bízunk benne, hogy a tavaszi edzéstanácsadáshoz hasonlóan most ősszel is sokan felkeresik a rendezvényeket. Az egészségmegőrzés fontos, éppen ezért profi edzőkkel, szakemberekkel és életmód tanácsadással készülünk minden alkalommal, minden egyes helyszínen. Már az első alkalmakkor is sok érdeklődő volt, a siker nem maradt el."

Bővebb információ itt.