Távozik az Operettszínház ügyvezető igazgatója

2020.02.15. 12:50

Az Operettszínház teljes arculatváltását és intézményi működési megújítását sikeresen levezénylő Kriza Zsigmond ügyvezető igazgató, feladatai eredményes lezárására és más irányú szakmai feladataira figyelemmel, közös megegyezéssel távozik a színháztól - tájékoztatta Kiss-B. Atilla, az intézmény főigazgatója szombaton az MTI-t.

A közleményben hangsúlyozták, hogy népszerű a megújult Operettszínház.

Kiss-B. Attila főigazgatóForrás: Gordon Eszter

Mint írták, a színház egy éve hivatalban lévő vezetősége értékelte a Nemzeti Dalszínház című főigazgatói pályázatban meghatározott vállalások teljesülését.

A művészeti program eredményei közül írtak a Csárdáskirálynő és a János vitéz minden várakozást felülmúló sikeréről is.

Pfeiffer Gyula főzeneigazgatóForrás: Gordon Eszter

Az intézmény az elmúlt egy évben több mint hatszáz színházi előadás mellett nemzetközi sajtóvisszhangot kiváltó, sikeres külföldi turnékon is járt, írták a közleményben.

A színház a főigazgatói vállalásnak megfelelően bevezette társulati és törzsgárdaprogramját, amelynek során az intézmény művészei és színpadi dolgozói - több mint 330 közalkalmazott - átlagosan 53 százalékos illetményfejlesztésben részesültek - közölték.

Apáti Bence balettigazgatóFotó: Csudai Sándor - Origo

Mint ismert, a Budapesti Operettszínházat egy éve vette át az új vezetés: Kiss-B. Attila főigazgató, Apáti Bence balettigazgató és Pfeiffer Gyula főzeneigazgató.

Az MTI-hírhez kapcsolódóan az Origo megjegyzése:

A megújult Operettszínház első saját bemutatóját a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon tartotta, júliusban. Vidnyánszky Attila rendezte a Csárdáskirálynőt. Mint annak idején megírtuk, Vidnyánszky Attila valósággal megújította az operett műfaját, voltaképpen a Monarchia széteséséről rendezett nagyszerű előadást. A színház énekesei, színészei láthatóan megújultak a nagy rendező úgymond kezei között. Következő bemutatójukat, a János vitézt Bozsik Yvette rendezte, és a daljáték szépsége mögött Petőfi költészete is megjelent, és túlzás nélkül állítható, katartikus, gyönyörű előadás született. Decemberben az Operettszínház - az elmúlt harminc évéhez képest szokatlanul - klasszikus balettet mutatott be, A diótörőt, az egyik legnagyobb magyar balettművész, Harangozó Gyula saját életművéhez méltó koreográfiájában.   

Mindhárom előadás jellemzője, hogy telt házzal mennek, óriási sikerrel, sokszor hetekkel előre nem lehet jegyet kapni a színházba. Azaz, a kiemelkedő művészi teljesítmény az Operettszínház esetében sem zárja ki a nagy közönségsikert.  

A Kálmán Imre Teátrum várható bemutatói mellett (az Operettszínház kamaraszínházáról beszélünk) a nagyszínpadon márciusban jön a következő premier: az egyik legszebb musicalt, a Don Quijotéról (valójában Cervantes-ről) szóló La Mancha lovagját mutatják be, Vincze Balázs koreográfus rendezésében.