Magyarországon a kerékpárutak hossza 2030-ra eléri a 15 ezer kilométert

jelzőlámpa kerékpáros kerékpárút KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY SZEMÉLY út
Debrecen, 2015. szeptember 30. Egy kerékpáros halad az Wesselényi úton lévő kerékpárúton Debrecenben 2015. szeptember 30-án. Félmilliárd forintos európai uniós támogatással újabb húsz kilométer kerékpárút készült el Debrecenben, ezzel 80 kilométerre nőtt az összefüggő kerékpárút-hálózat hossza a cívis városban. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt
Vágólapra másolva!
A kormány kiemelten támogatja a kerékpáros infrastruktúra fejlesztését, a cél, hogy 2030-ra a kerékpárutak hossza Magyarországon érje el a 15 ezer kilométert - mondta a külgazdasági és külügyminiszter a Biri-Balkány közti kerékpárút átadó ünnepségén szerdán.
Vágólapra másolva!

Szijjártó Péter hozzátette: újabb lépésnek számít ez a Biri és Balkány között megépült 3 kilométer hosszú kerékpárút is, amely 365 millió forintból, 284 millió forintos kormányzati támogatással valósult meg.

2010 óta 1500 kilométernyi kerékpárutat fejlesztettek Forrás: MTI/Czeglédi Zsolt

A miniszter szerint ez az új beruházás az ide látogató kerékpáros turisták kényelmét szolgálja majd, az itt élők számára pedig megkönnyíti és biztonságosabbá teszi Biri és Balkány külterületének elérését, például a mezőgazdasági munkák ellátásához is.

A koronvírus lendületet adott a kerékpározásnak

Szijjártó Péter közölte,

2010 óta 1500 kilométernyi kerékpárutat fejlesztettek,

a most zajló, illetve a hamarosan befejeződő fejlesztésekkel együtt már több mint 6000 kilométernyi kerékpárút áll majd Magyarországon a biciklizők rendelkezésére.

Mindez azért is fontos, mert az országban a kerékpározás a koronavírus miatt új lendületet kapott, hiszen ha az emberek a járvány miatt bevezetett korlátozásokat betartásával akartak a friss levegőn maradni, úgy hogy közben elkerüljék a csoportosulást, akkor ehhez a kerékpározás volt a legkézenfekvőbb megoldás - fejtette ki.

A miniszer megjegyezte, hogy Hollandiában ma a gyerekek háromnegyede kerékpárral jár iskolába és bár mi magyarok még nem tartunk itt, azért mégis nagyon jól állunk, ugyanis

az Európai Unióban Hollandia és Dánia után Magyarországon használják a legtöbben a kerékpárjaikat.

– Minél több kerékpárút épül, annál többet tudunk tenni az egészségünk érdekében, annál többet tudunk mozogni, és annál jobban csökkenteni tudjuk a levegő szennyezettségét – jelentette ki Szijjártó Péter.