2020 olyan év volt, amely örökre az emlékezetünkben marad, a koronavírus-járvány globális felfordulást hozott az életünkbe, a megszokott hétköznapok egy pillanat alatt változtak meg, világszerte emberek milliói kényszerültek otthonaikba, ahol egyszerre dolgoznak, sportolnak és szórakoznak azóta is. Mielőtt azt gondolnánk, mindennek csak negatív hatása volt az életünkre, jó, ha tudjuk, a helyzetből számtalan vállalat profitált, az e-kereskedelmi cégektől a házhoszállítási piacig. Az átalakulásban pedig nagy szerepe van a haszongépjárműveknek is, így nem véletlen, hogy a Ford Petrányi kínálatából is kitűnő trend: a személyautók mellett a haszongépjárművek is „kizöldültek".

A koronavírus-járvány nemcsak az emberek életét, de a vállalatok működését is jelentősen átalakította, a korábbinál sokkal jobban támaszkodunk a virtuális térre, felértékelődött a digitalizáció, elég, ha csak a bevásárlásra gondolunk, mindez olyan szegmensek előretörését eredményezte, mint a kishaszongépjárművekkel házhoz-szállítást végző vállalkozásokét.

Átalakult a vásárlás módja

A járvány hatására nemcsak a szórakozási-, köztük az étterembe-járási szokásaink alakultak át, de az is, hol, hogyan és mit vásárolunk. Mind a nagyvállalatok, mind a kisebb cégek szédítő iramban alkalmazkodtak, és sok vásárló üdvözli, illetve élvezi az új megoldásokat. Mint az az amerikai multinacionális autóipari vállalat, a Ford trendfigyelő tanulmányából is kiderült, a felnőttek 75 százaléka sokra értékeli, ahogyan a cégek igyekeznek jobbá tenni a vásárlási élményt a járvány kezdte óta, és 41 százalékuk már nem is akarna már úgy vásárolni, ahogyan a járvány előtt.

Egyre több hazánkban is jelenlévő élelmiszeripari kereskedelmi lánc tesz jelentős lépést az online élelmiszer-kereskedelem irányába, és jelenti be együttműködését valamely online bevásárlási szolgáltatást nyújtó vállalkozással, aminek köszönhetően egyre több mindent tudunk online megrendelni, házhozszállítással.

A szolgáltatások zöme jelenleg inkább a budapesti vásárlóknak kedvez, akik az adott weboldalon – az irányítószámuk megadását követően – pillanatok alatt összeállíthatják bevásárló-listájukat, majd a termékek kiválasztása után megjelölhetik, hogy mikor és hol szeretnék a bevásárlásukat átvenni, illetve mikorra kérik a házhozszállítást. Esetenként arra is van lehetőség, hogy egy úgynevezett „személyes bevásárlót” vegyünk igénybe, aki elmegy az adott üzletbe, ahol összeválogatja a termékeket, és az áruházban elérhető aktuális áron megvásárolja azokat, probléma esetén pedig a vállalat személyes bevásárló kollégája telefonon egyeztet velük a megoldásról.

Forrás: Origo

Az NHP Hajrá nagy segítséget jelenthet egy új Ford Transit megszerzéséhez

A járványtól ugyan bezártnak érezhetjük magunkat, de bizonyítottan nem állunk egy helyben, a személyes közlekedés virágzik. Minden korábbinál népszerűbb például a biciklizés, sok városban egész utcákat zárnak le, hogy a kerékpárosok élvezhessék azokat. Dübörög az autóértékesítés is, hiszen az emberek abban a keresik a biztonságot, hogy ellenőrzött környezetben közlekednek. A fent említett kereskedelmi változások következtében pedig felértékelődött a haszongépjárművek szerepe is. A Ford Petrányi arról számol be, hogy azáltal, hogy a Magyar Nemzet Bank 2019. elején elindította a Növekedési Hitelprogram új konstrukcióját, NHP Fix néven, kedvezményes 1,9%-os fix kamatozású finanszírozás vehető igénybe, amelyet a Ford haszongépjárművek, mint a Ford Transit Connect, a Ford Transit, az mHEV Transit vagy a Ford Courier, szerelmesei előszeretettel használnak ki.

Emellett az okos várostervezés felgyorsítja a felkészülést a teljesen önvezető autózás bevezetésére. A felnőttek 67 százaléka „bízik az önvezető járművek jövőjében”, és a szülők 68 százaléka szívesebben látná önvezető autóban a gyerekét, mint egy idegen által vezetett járműben.

Egyre több az okos megoldás a Ford modelljeiben

Egyre másra jelentik be az autómárkák a tulajdonosok életét megkönnyítő fejlesztéseiket is. A Ford új, Guard Mode elnevezésű, távolról vezérelt, valós időben riasztó okostelefonos rendszert kínál, amely a FordPass Pro okostelefonos alkalmazás részeként segít a tulajdonosoknak akár öt járművet is felügyelni, garantálva, hogy minimális állásidő mellett munkára készen álljon a járműflotta. A megoldás azért is különleges, mert aktivált állapotban a Guard Mode többféle érzékelő segítségével észleli, ha valaki behatol a járműbe, felnyitja akár a motorháztetőt, akár a rakteret, vagy akár azt is, ha beindítja a motort. Ilyen esetekben a rendszer a FordPass Connect modem révén értesítést küld a tulajdonos okostelefonjára, aki abban az esetben is értesítést kap, ha a járművet kulccsal nyitják vagy indítják be, ami akkor lehet hasznos, ha ellopták vagy lemásolták a kulcsot.

Tévedés lenne tehát azt gondolni, hogy a koronavírus-járványból csak a hagyományos kábeltévé kihívóiként megjelenő, otthoni moziélményt kínáló streamingszolgáltatók, mint a Netflix, az HBO, az Amazon, az Apple vagy a Disney, a fittness eszközöket és szolgáltatásokat értékesítő Peloton, az otthoni munka területén jól szereplő Zoom, vagy az online világba helyeződött mindennapokban a legtöbbet használt weboldalak, mint a Facebook és a Google tettek szert nagyobb bevételekre az elmúlt hónapokban, mert mint az kiderült, legalább ennyire alakította maga számára pozitívan a válsághelyzetet a házhozszállítási iparág, és a velük szoros együttműködésben lévő haszongépjárművek gyártói és forgalmazói.