A baloldali propagandasajtó - többek között az Index - egy pesti kávézó valótlanságait felhasználva generált álhírt a bértámogatási összegekről. A Fővárosi Kormányhivatal részletes választ küldött az Origónak.

Egy budapesti kávézó a kapott bértámogatásokkal kapcsolatban valótlanságokat közölt több baloldali lappal. Az utóbbiak természetesen mindenféle kritika nélkül vették át az álhírt, és persze terjesztették is azt.

A híradásokban szereplő cég a sajtóban megjelent értesülésekkel szemben nem novemberben, hanem 2021. február 5-én adta be ágazati bértámogatás iránti kérelmét Budapest Főváros Kormányhivatalához 12 főre – mondta az Origo kérdésére a kormányhivatal. A kérelem és a csatolt mellékletek megfeleltek a jogszabályi és a támogatásról szóló hirdetményben foglalt előírásoknak, tehát az állításokkal szemben hiánypótlásra vonatkozó végzést sem küldtek ki nekik. A támogató döntés egy héten belül, 2021. február 12-én megszületett, azt 2021. február 15-én küldték meg a cégnek- tették hozzá.

A 12 munkavállaló után járó 2.118.000 forint támogatást 2021. február 23-án számfejtették, azt a munkáltató számláján 2021. február 24-én jóváírták. A kávézó dolgozói havonta mindössze 44 ezer forintot kaptak, ami azt jelenti, hogy átlagosan havi bruttó 88 ezer forintra voltak bejelentve. Tehát naponta átlagosan kevesebb mint 4 órában, többségük esetében minimálbéren foglalkoztatták őket". Volt olyan, a kérdéses céggel azonos munkavállalói létszámmal támogatást igénylő munkáltató, akinek 11,5 millió forintot fizettek ki.