Hegyvidék, és Bel-Buda kormánypárti országgyűlési képviselőjelöltje a Facebook-oldalán jelentette be, hogy
a fővárosba érkező vasútvonalak mentén 48 állomáson Kápolnásnyéktől Törökbálintig, Ceglédtől egészen Szobig több mint 3000 P+R-parkoló és 2000 B+R-biciklitároló tervezése kezdődött el.
A Budapest Fejlesztési Központ négy céggel már meg is kötötte a fejlesztéssel kapcsolatos szerződéseket.
Fürjes bejegyzésében hangsúlyozta, hogy
A közlekedés Budapest egyik legnagyobb kihívása. A célunk, hogy csökkentsük a városba beözönlő autók számát, kevesebb legyen a dugó, tisztább a levegő. Ehhez kulcsfontosságú az elővárosi vasút fejlesztése. De a vasút csak akkor lesz versenyképes, ha a rövidebb menetidő, a korszerűbb utastájékoztatás és az új, alacsonypadlós, légkondicionált motorvonatok mellett könnyen át is lehet rá szállni. Ezt segíti, ha minden egyes megállóban van kellő számú parkoló, ahol biztonságosan ott lehet hagyni az autót és a biciklit.
A politikus a problémák gyökerét abban látja, hogy a forgalmasabb elővárosi vasútállomásokon a reggeli csúcsidőszakban hamar elfogynak a szabad helyek. Így az ingázók sok esetben az állomás körüli utcákban hagyják az autójukat,ami zavarja a helyi lakosokat és a forgalmat. Ezért a megoldás az új P+R-parkolók építése.
A hatékonyság érdekében a nagyforgalmú megállókban könnyűszerkezetes parkolóházak épülnek.
A döntés értelmében az alábbi helyeken lesznek változások:
Fürjes Balázs a bejelentését így zárta:
Ezek mind-mind olyan fejlesztések, amelyek csökkentik a budapesti gigadugókat, és egyaránt szolgálják az agglomerációban élőket és a budapestieket, az autósokat és a tömegközlekedőket.