A reptérbuszok sem tudnak haladni az Üllői úti biciklisávok miatt

csúcsforgalom, dugó, kerékpársáv, biciklisáv, sáv, kerékpár, Üllői út, Nagykörút, terelés, Budapest, sávlezárás, forgalom, korlátozás, délután
Vágólapra másolva!
Mivel csúcsidőben az Üllői úti védett biciklisávok miatt a reptérbuszok is araszolnak, a BKK a környező utcákba, jelentős részben a Baross utcába terelte át a járatot. Ahol az iskolakezdéskor szintúgy dugók várhatók, a főváros viszont azzal érvel: nem volt cél a buszsáv, biciklisávok híján a buszok az autók közt araszolnának.
Vágólapra másolva!

Amióta az M3-as metrópótlás befejeződött, a főváros megszüntette az Üllői úti buszsávot, majd műanyag, balesetveszélyes pollerekkel elválasztott kerékpársávot alakított ki a helyén. Szinte nincs olyan közlekedő, aki valamilyen módon ne szembesülne az egyedülálló fejlesztésként bemutatott forgalomtechnikai átalakítás hátrányával, most éppen a reptérbuszok közlekedésében okoz fennakadást – erről ír a Magyar Nemzet.

A cikk kiemeli, az átgondolatlanul kihelyezett karók miatt a mentők, a taxik, és mint kiderült, a repülőtéri busz sem nem tud haladni a megszokott ütemében a dugókkal terhelt forgalmas úton, még a nyári időszakban sem.

Mivel a busz 34 perces menetideje így majdnem a kétszeresére nőtt, a jelentős késést azzal orvosolta a BKK, hogy a járatot a környező utcákba terelte, csúcsidőben az Elnök utca–Diószegi Sámuel utca–Baross utca útvonalon kerülik az Üllői út Népliget és a Kálvin tér közti szakaszát. Az új útvonal hosszabb, több időt vesz igénybe, és a fent említett útszakaszon is alakulnak ki torlódások, ami az iskolakezdéssel csak súlyosbodni fog, azonban az illetékesek azzal védekeznek, hogy ez a pár perces kerülő nem számít jelentős menetidőtöbbletnek.

Az átgondolatlanul kihelyezett karók miatt a mentők, a taxik, és mint kiderült, a repülőtéri busz sem nem tud haladni a megszokott ütemében a dugókkal terhelt forgalmas úton Fotó: Csudai Sándor - Origo

Balogh Samu, Karácsony Gergely főpolgármester kabinetfőnöke szerint ismét a biciklisávot támadják, miután szerinte bebizonyosodott, hogy a mentőautók elférnek rajta. Ezen felül még azzal érvelt, hogy a metrófelújítás után csupán a reptéri járat kedvéért nem volt cél meghagyni a buszsávot, a járat közlekedése pedig szükségszerűen kiszámíthatatlanabbá válik.

Úgy tűnik, minden szakmai érv hiába és kampányfogásnak minősítik: a biciklisáv 3,5 métert vesz el az Üllői útból, a kerékpározók számára sem (elég) biztonságos, és nem csupán a szélesség a gond.

A környéken rengeteg egészségügyi intézmény van, így a mentők sűrűn járnak az úton, akik eddig a buszsávban gyorsan tudtak közlekedni, „most a zöld gerikarók miatt azonban sokkal nehezebb lesz az életmentés”. A karók ellen felszólaltak a taxisok és az Országos Mentőszolgálat is vitába keveredett a fővárossal, egyelőre a vitás kérdést még nem sikerült rendezni, csupán Balogh Samu mérőszalaggal a kezében bizonygatta: szerinte elfér a mentő is.