Így keressünk rá a betegségünkre, ha nem akarunk rögtön pánikba esni

Vágólapra másolva!
A hajhullástól a gyomorfájdalmakon át a tyúkszemig minden betegséget az interneten szeretnének diagnosztizálni a magyarok, a keresőkben talált javaslatok viszont rendkívül szerteágazóak és sok esetben indokolatlanul riasztóak. Szesztay Péter, a BP Digital SEO ügynökség ügyvezetője elmondta, a lakosságnak körültekintőnek kell lennie azzal kapcsolatban, hogy hol informálódik, miközben a magánegészségügyi szolgáltatók számára hatalmas potenciált jelent a keresőoptimalizálás, hogy edukálja a betegeket és kiszolgálja a pácienseket.
Vágólapra másolva!

Senkinek nem javasolt, hogy az interneten próbálja meg diagnosztizálni a betegségét, ugyanakkor a magyarok túlnyomó többségére jellemző, hogy bármilyen egészségügyi problémája van, annak azonnal a Google-ben jár utána.

Szesztay Péter, a BP Digital SEO ügynökség ügyvezetője rámutatott, az emberek jellemzően előbb a tüneteikre keresnek rá, és esetenként találhatnak is olyan hasznos információkat, melyekkel segíthetnek magukon. Ezek viszont inkább általánosságok, minthogy aludjunk többet, stresszeljünk kevesebbet, igyunk kevesebb alkoholt.

„Régen nem az van, hogy speciális tudásra keresünk, mint amilyen az akupunktúra, hanem tetőtől talpig mindenfajta betegségre szűrünk, amint valami elváltozást észlelünk magunkon. A találatokat viszont érdemes fenntartásokkal kezelni, mert rengeteg riasztó cikk is szembejöhet velünk, ami sokakban szorongást kelthet, holott lehet, hogy a baj közel sem akkora” – mondta.

A szakember azt javasolja mindenkinek, hogy használja a józan eszét, ha Dr. Google megijesztené, mert az internet előtt is túléltek az emberek. A számtalan azonnal elérhető cikk áldás a hétköznapokban, de egyben átok is, amit tudni kell a helyén kezelni, mert sok esetben nincs valóságalapjuk.

Forrás: Origo

Nagy felelőssége van a magánegészségügyi intézményeknek

Szesztay Péter szerint fontos, hogy mindig hiteles forrásból tájékozódjunk, és ebben hatalmas a felelőssége a tartalomgyártóknak is. Óvatosan kell bánni azokkal a honlapokkal, ahol szembeötlő hirdetésekben egy termék megvásárlására bíztatnak. Az egészségügyi intézmények honlapjaira viszont az esetek nagy százalékában szakmai tartalmak kerülnek fel.

Úgy folytatta, nem lehet elégszer elismételni, hogy a keresés és a cikk elolvasása nem gyógyít ki senkit a betegségből, fel kell keresni az adott orvost, intézményt, szaktekintélyt annak érdekében, hogy konkrét diagnózist és megoldást kaphassunk. Idáig viszont sokan nem jutnak el.

Ezzel kapcsolatban arra is rámutatott, hogy a magánegészségügyi szolgáltatókra egyre nagyobb szükség van, és a piacon hatalmas a verseny. Ha tehát valaki ügyes, a keresőoptimalizálással óriási előnyre tehet szert és egyben a társadalmi felelősségvállalás jegyében edukálhatja is a betegeket.

„Az egészségügyi témákban akár havi sok 10 ezer embert lehet elérni a Google-ben, ami hatalmas felelősség és egyben lehetőség is, hiszen a betegekben tudatosíthatjuk, hogy az adott intézmény vagy szakember szaktekintélynek számít a kérdésben, nem navigálnak el más honlapra és akár azonnal információt kaphatnak arról, hogy mennyibe kerül a kezelés” – mondta.

Szesztay Péter kiemelte, mivel a magánegészségügybe rengeteget kell invesztálni és hatalmas fix költsége van az üzemeltetésnek. Az a legdrágább, ha üresjáratban megy a cég, ezért muszáj marketingre költeni, csakhogy a szektorban rendkívül limitáltak a lehetőségek. A SEO szinte az egyetlen legális opció, ahol nem reklámszagú, releváns tartalmakkal ismeretséget lehet növelni és új lehetséges pácienseket találhatunk. Ebben segíthet a BP Digital SEO ügynökség, amely több egészségügyi partnernél is bizonyított már és jelenleg is több ügyféllel dolgozik együtt a szegmensből.