Telex, 444 és társai szánalmas kísérlete: így akarta a dollármédia lejáratni a Balatont

Balaton
Vágólapra másolva!
Elképesztő álhírekkel próbálta lejáratni a magyar turizmust, első helyen a Balatont a dollármédia. Soros blogjától, a 444-től kezdve a volt indexesek blogjáig, a Telexig sorra jelentek meg a hazugságok: megpróbálták rávenni a magyarokat, hogy más országokban költsék el a pénzüket. Valószínűleg néhány hónap múlva az is kiderül, hogy kaptak-e pénzt ezért, mennyit és honnan. Az biztos: Soros propagandistái már a kérdéstől is hisztériás rohamot kaptak. Az álhíreket a Magyar Nemzet gyűjtötte össze.
Vágólapra másolva!

Őrült hazugságokkal riogatott a dollármédia az egész turisztikai szezonban. Folyamatosak voltak a kétezer forintos lángosról szóló álhírek, miközben az átlagár ennek töredéke volt, és a turizmus összeomlását vízionálták reménykedve.

A valóság ezzel szemben viszont az, hogy

a 2023-as idény várhatóan eléri a 2019-es kiemelkedően jó évet, vagy akár meg is haladhatja azt.

A

hisztérikus riogatást Soros blogja, a 444 kezdte, amely már júniusban az előszezon elmaradásáról fantáziált.

A portál pár héttel később a Magyar Turisztikai Ügynökség pozitív adatait úgy próbálta megcáfolni, hogy a hivatal közleményében szereplőtől eltérő időintervallumot vett alapul. Majd pedig „Elszálltak a főszezonra az üdülési költségek" címmel jelent meg egy cikk a portálon - amiből leginkább az volt az igaz, hogy a külföldi üdülés költségei nőttek.

– Egyre inkább úgy tűnik, sok magyarnak idén nemhogy belföldi, de semmilyen utazásra nincs pénze – riogatott a régi indexesek blogja, a Telex egy júliusi cikkében. Egy másik írásában a portál egy meg nem nevezett - tehát senki által nem látott, talán nem is létező - vendéglátóst is megszólaltatott, aki azt állította, a büféje melletti strandon tizedannyi napijegyet adnak el, mint korábban. A felsorolt panaszokból nem hagyták ki azt az immár megszokottá vált panelt, hogy túl drága a lángos. Persze, a valóságos ár többszörösét leírva.

Illusztráció! fotó: Talán Csaba

Az RTL Klub júliusban azzal hergelte a közvéleményt, hogy a Balaton drágulása miatt sokan inkább külföldre – például az Adriai-tengerpartra – utaznak. A trükk nyilvánvaló: megpróbálták vonzóvá tenni a külföldi utakat.

A baloldali sajtó riogatásával szemben az idei szezon is meglehetősen jól alakult a Balatonon az elérhető adatok alapján.

Az igyutazunk.hu beszámolója szerint júniusban 5 százalékkal több belföldi és 3 százalékkal több külföldi vendég érkezett a bázisnak számító 2019-hez képest. Közlésük szerint 2022-höz viszonyítva idén júniusban a külföldi vendégek száma 19 százalékkal, a vendégéjszaka forgalma pedig 8 százalékkal volt magasabb.

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ júliusi közleménye pedig arról tájékoztat, hogy a Balatonnál a szálláshelyi bevételek értéke 38 milliárd forintról 48 milliárd forintra emelkedett az első félévben, ami 26 százalékos növekedés az egy évvel korábbi adatokhoz képest.

Laposa Bence, a Balatoni Kör elnöke hívta fel a figyelmet az Inforádió Aréna című minapi műsorában, hogy a média egy részében a Balaton ellen zajló lejáratókampány olyan méreteket ölt, hogy az már komoly károkat okozhat a nemzetgazdaságnak.

Felmerül a kérdés, hogy

a dollármédiát az ismert magyargyűlölet vezette, egyszerűen ártani akartak, vagy pénzt is kaptak ezért. Akár a megszokott Soros-dollárokat, akár külföldi országok turisztikai hivatalainak pénzét.

A gyanút csak fokozza, hogy amikor ezt a kérdést a Kormányinfón az Origo felvetette, a dollármédia rohamot kapott, és még a látszatra sem adva ugyanazokkal a szavakkal kezdtek hisztérikus terelésbe.

Sikertelenül.