A megfiatalodott Mariah Carey

Vágólapra másolva!
Éppen ideje volt, hogy Mariah Carey az új évezredben is letegyen valamit az asztalra, hiszen hiába volt a legsikeresebb énekesnő a kilencvenes években, ezzel önmagában csak sajnálatot nyerhet, ha nem képes újra a maximumot nyújtani. Most mégis sikerült a trükk, bár ehhez szükség volt Beyoncé szellemére is. Nyerje meg a The Emancipation Of Mimi című lemezt!
Vágólapra másolva!

Az új évezred a jelek szerint nem a dívák korszaka. Míg a kilencvenes években szinte csak Mariah, Whitney, Céline és más, hasonló stílusú énekesnők vetélkedéséről szólt a mainstream popzene, addig az ezredforduló óta eltelt időszakot nehezen lehet a dívák korának nevezni.

Még Céline Dion az, akit elkerült a látványos bukás traumája, hiszen ő csak elvonult Las Vegasba "levezetni" egy kicsit, ám Whitney Houston már csak kizárólag a sorsa szomorú alakulása miatt szerepel a médiában. Ami Mariah Carey-t illeti, az ő karrierje is lejtőre került, és legutóbbi két lemezével, a Glitter-rel és a Charmbracelet-tel is egyaránt megbukott, így joggal érezhette úgy, hogy csak egy igazán nagy dobás hozhatja vissza újra az első vonalba.

Ehhez elég egy pillantást vetni a borítóra, ahol Mariah egy az egyben Beyoncéra hasonlít, ami az albumot meghallgatva sem tűnik véletlennek. A borító még egy alapos magyarázatot is tartalmaz, amely az "Emancipation" szó jelentéseit taglalja. Ebből megtudhatjuk például, hogy az emancipáció nem más, mint a "megszabadulás a korlátozások, az ellenőrzés vagy az elnyomás alól, illetve valaki más hatalmától".

Mariah (vagyis Mimi) számára pedig a jelek szerint a sikertelenség volt az az elnyomó hatalom, amelytől neki meg kellett menekülnie, így most biztosra ment. Egyrészt tényleg a manapság legsikeresebb R&B-énekesnő, Beyoncé receptjét követi, és egy korszerű hangzású, profi urban stílusú anyaggal próbálta meg a visszatérést. A Charmbracelet fásult, öreges hangulata a múlté, és Mariah is mintha éveket fiatalodott volna.