Fiúcsapatok magyar módra

Vágólapra másolva!
Nemrég a New Kids reaktiválódása okán egy nemzetközi fiúcsapat-körképpel kedveskedtünk olvasóinknak, melyből akkor taktikusan kihagytuk a magyar táncoló-éneklő együtteseket, hogy egy egész cikket szentelhessünk a témának. Visszatekintve van is miből mazsolázni, hiszen a kilencvenes években sorra teremtek a sikeres (vagy kevésbé sikeres) csapatok a Manhattantől a Bizö Boysig.
Vágólapra másolva!

Manhattan

Hazánkban az első táncikálós fiúcsapatot négy valódi zenész alapította 1991-ben. A tagok korábban főként rock alapú zenekarokban (az Exoticban, a Fix együttesben és a La Fountaineben) muzsikáltak, ám a Manhattan kedvéért stílust váltottak. A menedzser, Környei Attila vitte ki őket Münchenbe egy New Kids On The Block koncertre, ahol az amerikai csapat őrületes sikere meggyőzte őket, s belevágtak az első hazai fiúcsapat létrehozásába.

A Rossz vagyok című dallal váltak ismertté - melynek a szövegét Geszti Péter írta - majd hamarosan megjelent az első nagylemezük is 1991-ben. A srácok nem aprózták el a dolgot, a következő négy évben négy albumot dobtak piacra, mindegyik hatalmas siker lett. Az évtized közepére aztán kezdett elfáradni a Manhattan: távozott a menedzser, majd két alapító tag is. 2000-ig trióban folytatták, majd egy best of albummal búcsúztak el a rajongóiktól.

Az újjáalakulás szele hamarabb elérte őket, mint a nagy példaképet: 2003-ban ismét összeálltak, igaz nem az alapító négyes, hanem a legutóbbi felállás folytatta együtt. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Manhattan 1995-től kezdve letért a klasszikus fiúbandák útjáról. Mivel a srácok tényleg zenészek voltak, hangszert ragadtak és nem ugrándoztak többé a színpadon.

Hip Hop Boyz

A Hip Hop Boyz már jóval profibb alapokon szerveződött meg, amit már a felvett művésznevek is sugalltak: Levy T., O.G. Duck, Real Action. A srácok nagyon nagy hangsúlyt fektettek a táncra, hogy ezzel nyűgözzék le a nagyérdeműt. A Hip Hop Boyz 1992-ben alakult, egy évvel később már lemezszerződést írtak alá, s megjelenhetett a Soul a rap című debütáló korongjuk.

1996-ban látott napvilágot a harmadik nagylemezük a fantáziadús III. címmel, mely a pályafutásuk legsikeresebb és legslágeresebb darabjának bizonyult. Két hét alatt aranylemez lett, két hónap múlva platinalemez, majd a következő hónapokban elérte a gyémántlemez státusz több mint 100 ezer darab eladott lemezzel. Az albumot kiadták angol nyelven is, s több európai országban is megjelent. Rendületlenül készültek a külföldi karrierre, ám sajnos nem lett belőle semmi. A csapat 1996-ban Népstadion színpadán Michael Jackson előtt léphetett fel.

Hip Hop Boyz - Tarts velem

A tagok 1998 őszén úgy látták, hogy minden lehetséges erőforrást kiaknáztak az együttesből, (a lemezeladásaik megközelítették a félmilliót), egy stílus-, és imidzsváltáshoz pedig nem volt kedvük, így feloszlottak és külön utakon folytatták tovább.

A nagy egymás nyakába borulás persze őket is utolérte 2005-ben, s azóta ismét vállal fellépéseket a csapat. "Új" nagylemezt is kiadtak Újratöltve címmel, melyen többnyire a korábbi slágereik kaptak helyet, kicsit csinosítgatott verzióban.

Happy Gang

A Happy Gang egy kissé Hip Hop Boyz-klónnak tűnt, ám ez nem akadályozta meg őket, hogy sikeressé váljanak. A hazai menedzserek a kilencvenes évek közepén még a háromtagú fiúcsapatokban hittek, így Cory, Moha, és Vitamin felszabadultan dolgozhatott együtt. 1993-ban alakultak, első slágerük a Boomshaka című remekmű volt, majd a lírai Kérek egy kulcsot a szívedhez következett. Első nagylemezük 1994-ben jelent meg Zimme-zumm címmel.

A zenekar 2000-ig működött aktívan, ezalatt 5 albumot dobtak piacra, melyből 3 arany,1 platina lemezzé vált, s összesen 700 ezer kiadványuk talált gazdát. A zenekar menedzsere az Exotic zenésze, Tabári István volt, aki többek között olyan további zenekarok felett bábáskodott, mint a Kozmix, Kerozin, vagy a Splash.