Bank Tamás igazgató gyakran hangsúlyozza, hogy a Játékszín
missziója a minőségi szórakoztatás.
Az éppen ezért túlnyomórészt vígjátékokat játszó színház célkitűzése idáig olyan sikeresen látszik megvalósulni, hogy 40-50 telt házas előadást tartanak havonta. Így aztán bővíteniük kell játszóhelyeik számát, ha azt szeretnék, hogy még többen láthassák a darabjaikat. Az igazgató elmondta, hogy ezért kereste meg Hambuch Gerdát, a MOM Kulturális Központ igazgatóját, és a tárgyalás eredményeként a MOMKult –főleg koncerteknek otthont adó - 660 férőhelyes színháztermében mutatják majd be a Játékszín legújabb produkcióját, a Kellemes húsvéti ünnepeket! című komédiát.
A darab történetét legtöbben a Jean-Paul Belmondo, Sophie Marceau és Marie Laforet főszereplésével készült 1984-es moziváltozatból ismerik: a vígjáték a francia filmgyártás valaha volt egyik legnagyobb sikerének számít, több millió nézővel. A Játékszín most készülő változata is igazi sztárparádét ígér: Szabó Győző, Bata Éva, Ábel Anita, Kerekes József, Baronits Gábor és Grisnik Petra állnak majd színpadra Kapitány Iván rendezésében. Ezzel együtt a sikeres elődök kétségtelenül magasra tették a mércét:
Esténként Belmondóval álmodom..."
– jegyezte meg viccesen a produkció sajtótájékoztatóján Szabó Győző.
Kapitány Iván ugyan rendezői, produceri és írói minőségében elsősorban filmes és televíziós sikereiről ismert – a Beugró, az Üvegtigris, a Válótársak és az utóbbi idők egyik legnépszerűbb sorozata, A mi kis falunk is az ő nevéhez fűződik -, már színházrendezőként is átesett a tűzkeresztségen: a Játékszínben két előadása is fut, a Legyen a feleségem illetve a Kölcsönlakás.
Mint mondta, az említett két darabhoz hasonlóan ezúttal is az a szándéka, hogy a nézőkkel az előadás idejére elfeledtesse a hétköznapok gondjait. Az egyik legnagyobb kihívást az jelentette, hogy az idén 33 éves film alapjául szolgáló, eredeti Jean Poiret-darab a '60-as években született, így mind nyelvezetében, mind humorában jelentős frissítésre és aktualizálásra szorul, hogy a mának szólhasson. Az új,
mai helyzetekre és szófordulatokra építő színpadi változatot
Búss Gábor Olivér dramaturg készítette – tőle idézte Kapitány Iván azt a metaforát, hogy a Kellemes húsvéti ünnepeket! főhőse
betol egy vonatot az állomásra, amelyre a felesége fel is ül, így aztán a férj kénytelen-kelletlen masiniszta marad, még ha szíve szerint le is szállna már a vonatról.
A gyakorlatban pedig a metaforikus vonat nem más, mint egy méretes hazugság. A darab főszereplője, egy negyvenes francia üzletember ugyanis kihasználja, hogy felesége húsvétkor külföldre utazik, és
szalmaözvegyként megismerkedik egy fiatal pincérnővel, akit felvisz a lakására.
A feleség azonban váratlanul hazajön, férje pedig meglehetősen hajmeresztő magyarázatot improvizál arra, ki is az ismeretlen fiatal nő, és mit keres az otthonukban.
Kapitány Iván éppen ezért hangsúlyozta, hogy a darab szórakoztató felszíne alatt és a happy end ígérete mellett nagyon is komoly problémák rajzolódnak ki, hiszen
végső soron egy házasság megmentése a tét.
Ehhez a gondolatmenethez csatlakozott a három főszereplő, Szabó Győző, Bata Éva és Grisnik Petra is, akik mindhárman kiemelték, hogy az első olvasópróba után bő egy héttel most következik a munkának az a része, amikor elkezdődik az utazás a karakterek mélyére, amikor a látszólag vidám történet mögé lehet nézni, amikor a figura bőrébe bújva döbbenten konstatálhatják, hogy egy könnyednek induló flört következményeként sorra hullanak ki a csontvázak a szekrényből.
Kerekes József a sajtótájékoztatón azt is elárulta, hogy Kapitány Iván munkamódszere színházi berkekben szokatlan: az olvasópróba után
szinte azonnal végigvágtázik színészeivel a felvonásokon,
és már nagyon hamar megbízható szövegtudást kér tőlük.
Többek között ezért is nagy a nyomás Ábel Anitán, aki A Nagy Duett adásaira való felkészülés közben próbálja a darabot, de úgy érezte: ez olyan felkérés volt, amelyre nem mondhatott nemet. „Mindig megtisztelő, ha rám gondol egy rendező úgy, hogy korábban még nem dolgozott velem. Testhezálló is az a kicsit bolondos figura, akit játszom.
Nagyon sok humorforrás van a darabban, ami nem áll tőlem messze,
és remélem, hogy ezt ki is tudom majd hozni színészi játékban" - mondta.
Ezzel szemben Baronits Gábor, aki Kerekes József fiát alakítja, az általa megformált karakternek éppen azt a jellemvonását hangsúlyozta, hogy erőltetetten és sikertelenül próbál vicces lenni – és
pontosan ezáltal válik viccessé.
A darabot a május 3-i bemutató után ebben a szezonban még három alkalommal: június 5-én, 6-án és 7-én láthatja a közönség a MOM Kulturális Központban, a Kovács Yvette Alida által megálmodott látványvilággal és jelmezekkel. Bank Tamás ígérete szerint, amennyiben sikeres lesz az előadás, a következő évadban is folytatódhat a széria.