Bulvártörténelmet ír a BORS napilap kampánya

Molnár Irina
Vágólapra másolva!
Ősztől folyamatosan kampányol a Bors, és épp hogy véget ért a legutóbbi nyereményjátéka, újra nem mindennapi nyereményesővel jutalmazza olvasóit! Az elmúlt időszakban több olyan szerethető és látványos kampányt szervezett a Bors csapata, amely vizuálisan és tartalomban is kiemelkedőre sikerült, és pozitív fogadtatásra talált az olvasók körében. A játék időtartama alatt az olvasókhoz sikeresen eljutott az üzenet: megéri a Borsot választani, hiszen többet kap az olvasó, kevesebbért. Mindez az eladott példányokon is látszott, hiszen a Bors a színes, érdekes tartalmáért és a sok milliós nyereményekért cserébe növelni tudta eladását, és erősíteni tudta márkaismertségét. A Bors célja, hogy ez a tendencia a következő időszakban is folytatódjon. És a mától induló kampányban újabb meglepetéseket ígértek, ami megrengeti majd az országot. A kampány kapcsán Molnár Irina, a Mediaworks bulvár napilap és magazin divíziójának lapigazgatója válaszolt kérdéseinkre.
Vágólapra másolva!

Miben jelent szakmailag újdonságot a Bors ma indított kampánya?

Nem újdonság a Borsnál ez a merész stílus, már februárban előrukkoltunk egy 6 héten átívelő nyereményjátékkal, amivel azt gondolom, hogy egy merészebb és frissebb arcunkat sikerült megmutatni. Az akkor megtapasztalt pozitív fogadtatás miatt döntöttünk úgy, hogy érdemes folytatni az Aranyesőt, természetesen szem előtt tartva a megújulás lehetőségét. Sok izgalmas történést ígérhetek a ma indult nyereményjátékunknál.

Miért Bódi Gusztira és Margóra esett a választás?

Úgy éreztük, hogy Bódi Gusztival és Margóval könnyen szerethető arcokat és velük egyértelműen jókedvet, sok mosolyt tudunk kölcsönözni a kampánynak. A Bódi családdal öröm a közös munka, hiszen profik és nagyon innovatív ötletekkel álltak és állnak elő. Hisznek a Borsban, mi pedig hisszük, hogy tudunk egy kis vidámságot csempészni olvasóink életébe.

Molnár Irina Forrás: Origo

Milyen eredményeket hoz egy bulvárnapilap-kampány ebben a különleges gazdasági helyzetben?

A nyár végén indított, és október közepén lejárt hathetes kampányunk nem mindennapi sikereket könyvelhetett el. Nagyon erősen kezdtünk, hiszen a kampánynak köszönhetően már a 3. naptól jelentősen emelkedtek az eladásaink. Egy ilyen nehéz és stagnáló tavaszi-nyári időszak után a többszázalékos növekedés különösen jó eredménynek számít, hiszen az egész offline szektort, ezen belül a print piacot is megtépázta a pandémia időszaka. A második és harmadik hét további növekvő értékesítést hozott, és büszkék vagyunk arra, hogy a játék végéig sikerült tartani a korábbinál magasabb fogyasztói bázist.

Terveznek stratégiailag olyan lépéseket, amelyek radikálisabbak? Gondolok arra, hogy voltak, akik áremeléssel próbálják szépíteni a veszteségeiket. Tervben van a Borsnál is?

Tapasztalva az idei év nehézségeit és a Covid piacra, családokra gyakorolt hatásait, a lap árához nem nyúltunk, és nincs is tervben egyelőre. Úgy éreztük, hogy ennek nem most van itt az ideje, egyszerűen nem lenne elegáns, és nem lenne szerethető lépés.

Mi a fő célkitűzése a Borsnak hosszú távon a médiapiacon?

Erre nem tudok más választ adni, minthogy az elsőszámú bulvár napilap szeretnénk lenni. A Bors célja, hogy azt a növekedési tendenciát, ami az őszi kampányunknál kirajzolódott, sikeresen megtartsuk. A tartalomra továbbra is kiemelten koncentrálunk, a napilap mellé hetente négy alkalommal adunk plusz mellékletet, rejtvénymagazinokat, TV magazint és havi egy alkalommal további önálló extra tartalmat. Nagy sikere van a Peca-mellékletünknek is, ami szintén új tartalmi eleme a napilapnak, hetente jelentetjük meg dupla oldalon. Folyamatosan lehet a Borssal játszani, mert szeretnénk olvasóinknak plusz élményeket biztosítani.

Továbbá új kommunikációs platformok irányába is elmozdulunk, így a magyar sajtópiacon a Bors napilap fog először a TikTok felületén hirdetni, illetve más módon is megjelenni, amivel egyértelműen a fiatal célközönséget szeretnénk megszólítani.

Molnár Irina Forrás: Origo

Miben látja a sikerük titkát?

Azt gondolom, hogy egy szórakoztató napilapnak a kampányait illetően is kutya kötelessége szórakoztatónak lennie. Látjuk, hogy a piaci szereplők túl sokszor nyúlnak a copy-paste megoldáshoz, és nem mernek saját, egyedi ötletekkel előrukkolni. Én hiszek a termékben, hiszek a csapatban, és az egyedi megoldásokban. Rengeteg kihívással találkoztunk az idei évben, de kellő eltökéltséggel és kreativitással indulunk neki a kampányunknak és a 2021-es évnek. Látva a hirdetői piac új szereplőinek a megjelenését a Borsban, ismerve az elmúlt kampányok teljesítményét, olvasóink visszajelzéseit, nagyon pozitív vagyok.