A francia légitársaság a polgári légiforgalom szabálykódexének 141. számú cikke alapján indította meg keresetét. Ez kimondja, hogy a repülőgépről leváló tárgyakért a "teljes felelősség" azt a fuvarozót illeti, amelyhez a gép tartozik.
Az Air France Concorde-gépe ez év júliusának végén szenvedett 113 halálos áldozattal járó katasztrófát a Párizs melletti Gonesse település közelében. A szerencsétlenség okait vizsgáló bizottság feltárta, hogy a New Yorkba induló gép a kifutópályán egy idegen - az amerikai DC-10 motorjáról lehullott - fémlemezre rohant rá, amely felcsapódott az óriás utasszállító futóművére, ott szétrobbantotta az egyik kerék gumiabroncsát, és a szétrepülő többkilós darabok vagy a motorba, vagy az üzemanyagtartályba kerülve olyan eseménysort indítottak be, amely a gép és utasainak pusztulásához vezetett.
A vizsgálat mindeddig nem tudott magyarázatot adni arra, hogy a kerék szétvetődése konstrukciós hiba következménye-e, és arra sem, hogy a kerék felrobbanása után milyen sorrendben követték egymást az események: mitől állt le a hajtómű, mikor következett be az üzemanyagtartály kigyulladása.
Amíg e kérdésekre egyértelmű válasz nem születik, továbbra sem emelkedhet a levegőbe a francia légitársaság megmaradt öt és a British Airways hét Concorde-gépe. A francia gépeket már a baleset napján eltiltották a felszállástól, a brit légitársaság csak augusztus elején rendelte földre a saját Concorde-flottáját, augusztus közepén aztán meghatározatlan időre bevonták a géptípus repülési engedélyét.
(MTI)
Korábban:
(2000. augusztus 10.)