Filipposz Kucafisz kedden egy görög rádióadónak elmondta, toxikológiai laborvizsgálatok alapján jutottak munkatársai a fenti megállapításra. E szerint az utasok egyike sem lélegzett be szénmonoxidot vagy más mérgező gázt. Kucafisz szavai nyomán megerősítést nyert az a korábbi föltevés, amely szerint a Helios járatának fedélzetén, néhány perccel a lárnakai felszállás után, heveny oxigénhiány lépett föl. Ez okozta a pilóták és az utasok eszméletvesztését. Erre engedett következtetni a repülési adatokat rögzítő fekete doboz, amelynek feljegyzései szerint a pilótafülkében oxigénhiányra figyelmeztető hangjelzés szólalt meg.
Akrivosz Colakisz, a katasztrófa körülményeit vizsgáló nyomozók főnöke kedden nem kívánt nyilatkozni a Helios-gép lezuhanásának okáról. "A vizsgálat még folyik" - közölte az athéni televízióban.
Görög sajtóhírek szerint a tragédia emberi és műszaki hibák sorozatára vezethető vissza. Például szerelők egy nappal az augusztus 14-én bekövetkezett lezuhanás előtt automatikusról kézi vezérlésűre állították át a légnyomásszabályzó kart. A pilóták viszont felszállás előtt nem korrigálták a kar helyzetét, emiatt alakult ki olyan mértékű oxigénhiány a gép fedélzetén, ami végül katasztrófába torkollott.
A ciprusi gépen 115 utas és hatfőnyi személyzet lelte halálát augusztus 14-én.