Külföldi újságírókat vettek őrizetbe Zimbabwéban

2008.04.04. 6:26

A zimbabwei ellenzéki párt irodáit ismeretlenek dúlták fel csütörtök este, két külföldi újságírót - köztük a The New York Times tudósítóját - pedig őrizetbe vett a rendőrség. A Demokratikus Változásért Mozgalom nevű párt főtitkára szerint a rajtaütés célja az volt, hogy megfélemlítsék őket. A hétvégi zimbabwei választások eredményének kihirdetése késik.

Őrizetbe vettek két külföldi újságírót csütörtök este Zimbabwében - közölte a rendőrség. Az újságírók ellen az a vád, hogy engedély nélkül tudósítottak a hét végén megrendezett parlamenti- és elnökválasztásokról. A The New York Times című amerikai napilap közölte, hogy a két őrizetbe vett egyike az ő munkatársuk, a Pulitzer-díjas tudósító, Barry Bearak. A lap nem tudja, hol tartják fogva őt, és azt sem, emeltek-e hivatalosan vádat ellene.
   
Ugyanaznap este ismeretlenek feldúlták a legnagyobb ellenzéki párt, a Demokratikus Változásért Mozgalom (MDC) fővárosi irodáit. A rajtaütés alatt a párt egyetlen tisztségviselője sem tartózkodott az irodában. Főtitkáruk, Tendai Biti szerint a hatóságok Robert Mugabe elnök utasítására meg akarják félemlíteni az alsóházban többséget szerzett MDC-t.
   
Az elnökválasztás eredményének kihirdetése múlt szombat óta csúszik. A hatóságok arra hivatkoznak, hogy a törvények szerint előbb a felsőházi választások eredményét kell közzétenni, az viszont "technikai okokból" késik. Az elnökválasztást az MDC adatai szerint az ő jelöltjük, Morgan Tsvangirai nyerte meg.

Brian Hungwe, egy zimbabwei szabadúszó újságíró azt mondta a BBC-nek, hogy szerinte a rajtaütésnek köze volt az MDC választási eredményekkel kapcsolatos bejelentésének, mivel a zimbabwei választási bizottságot megelőző kihirdetés illegális.

KAPCSOLÓDÓ CIKK