Lassan nincs hova tenni a legnagyobb belgiumi kikötőben rekedt vadonatúj autók ezreit

ZEEBRUGGE HARBOUR PORT HAVEN Horizontal
Illustration picture shows ICO Terminals, International Car Operators at the Zeebrugge Port, Monday 21 December 2020. Lots of things are changing for import and export with the upcoming Brexit on 31 December 2020, that is likely to start without a trade deal between the UK and the 27 countries of the European Union. BELGA PHOTO KURT DESPLENTER (Photo by KURT DESPLENTER / BELGA MAG / Belga via AFP)
Vágólapra másolva!
Az Északi-Tenger partján lévő belgiumi kikötőben, Zeebrugge-ben lassan elfogynak a helyek az orosz exportra szánt, azonban a szankciók miatt visszatartott gépjárművek miatt. Az ország legnagyobb konténerkikötőjében ugyanis jelenleg nyolcezer személyautó rostokol, a felük luxuskategóriás autó.
Vágólapra másolva!

A kikötőben azonban legfeljebb tízezer autó tárolására van hely, amely – ha betelik – az autók újbóli értékesítésére kényszeríti majd a feladót. Azért újbóli eladásról lenne szó, mert a járműveket, vagy azok nagy részét az orosz ügyfelek vélhetően már szállítás előtt kifizették - írja Brussels Times.

A Zeebrugge-i kikötő, 2020 végén, akkor a brexit miatt álltak az autók a kikötőben Forrás: Belga via AFP/Kurt Desplenter

Az orosz-ukrán háború előtt Belgium autóexportja jelentős hányadát tette ki az Oroszország és Belgium között fennálló kereskedelmi kapcsolatoknak:

2017 és 2019 között évente átlagosan 2,9 milliárd euró értékben indultak autók Belgiumból tengeri úton Oroszországba.

A gépjárművek kikötői mozgatásával foglalkozó vállalat, az International Car Operators adatai szerint Belgium évente több mint 120 ezer jármű exportjától esik el az Oroszország ellen életbe léptetett uniós szankciók miatt.