Vágólapra másolva!
Azért állították három kerékcserés taktikára Sebastian Vettelt és Mark Webbert, mert arra számítottak, hogy a többi autón szétkopnak a gumik. A húzás nem jött be, de úgy érzik, meg kellett próbálniuk.

A Red Bull a Magyar Nagydíj után változatlanul magabiztosan vezeti a konstruktőri tabellát, versenyzői azonban nem tudják megközelíteni az egyéni összetettben egyre jobb helyzetbe kerülő Fernando Alonsót. Bár a Ferrari pilótáján két pontot hozott Sebastian Vettel, a tabellán a második helyet megőrző Mark Webber már 40 pontra leszakadt tőle.

A nyári szünet előtti utolsó verseny nem alakult jól a csapat számára, Vettel csak negyedik, Webber pedig nyolcadik lett a Hungaroringen. Mindketten háromszor jártak a bokszban, s mint Christian Horner csapatfőnök elmondta, sokáig nem is tudta eldönteni az istálló, hogy kettő vagy három kiállást iktassanak be. Végül az utóbbira szavaztak, méghozzá azért, mert úgy érezték, az alternatív megoldás esetleg beválhat, ha a többi autón elfogynak a gumik. Ez végül nem következett be, az élmezőnyből a két Red Bullon kívül csak Jenson Button teljesítette három kerékcserével a távot.

Forrás: Farkas Péter [origo]

Vettel esetében azért volt szükség a trükközésre, mert a rajt után megelőzte őt Button. "Mindent megtettünk a stratégiával, amit lehetett" - magyarázta Vettel a Sky Sportsnak. "Nem voltak rossz állapotban a gumik, ám azt gondoltuk, meg kell próbálnunk valami mást. Az előttünk lévő autókon elfogyhattak volna a gumik, ez azonban nem következett be. A versenytempónk nagyon jó volt, most a mi feladatunk, hogy javuljunk az időmérőkön és a rajtoknál." A német a cél előtt utolérte a harmadik helyezett Romain Grosjeant, de előzési kísérletre már nem maradt ideje.

Mark Webber a rajt után a 11. helyről felkapaszkodott a 7. helyre, azonban később visszaesett a taktikája miatt. "Abban bíztunk, hogy a többieknek gondjaik lesznek a gumikkal a verseny végén. Az ötödik helyen haladtunk kényelmes előnnyel, de rengetegszer előfordult az idén, hogy a futam végére elromlottak az abroncsok. Ma nem így történt, ezért pozíciókat buktunk azzal, hogy kipróbáltunk valami mást. A végére begyorsultam, de itt nehéz előzni, nekem sem sikerült" - nyilatkozta a Bruno Senna mögött végző ausztrál.

Webbernek egyébként műszaki problémája is volt, a verseny kétharmadától nem zárt rendesen a differenciálmű az autójában. Horner utalt rá, hogy emiatt túlságosan kipörögtek az ívbelső kerekek a kanyarokban, ezért kevés esély volt rá, hogy a gumikkal megoldható lett volna a kétkiállásos haditerv.