Vágólapra másolva!
Német lapértesülések szerint a McLaren és a Red Bull a megengedettnél rugalmasabb első szárnyat használhatott az előző futamokon, Martin Whitmarsh azonban azt állítja, az FIA nem kereste fel őket az ügy kapcsán.

A német Auto Motor und Sport értesülései szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kivizsgálást rendelt ez a McLaren és a Red Bull első szárnyaival kapcsolatban, a Szingapúri Nagydíjon ugyanis úgy találták, hogy a két csapat kelleténél rugalmasabb elemet használt. A szabályok szerint a szárnyaknak merevnek kell maradniuk, a német lap azonban arról tudósít, hogy a McLaren és a Red Bull autóján nagy sebességnél megváltozik az alkatrész aszfalttól számított magassága. Ezzel jelentős előnyhöz juthatnak az egyenesekben, ami magyarázatot adhat arra, hogy Szingapúrban pont ez a két csapat emelkedett ki a mezőnyből.

A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh azonban azt állítja, az FIA nem kereste meg őket az esettel kapcsolatban. "Tudomásom szerint nem került sor olyan beszélgetésre, ahol konkrétan ez a téma került volna szóba" - nyilatkozta az Autosportnak. "Ez persze nem jelenti azt, hogy biztosan nem történt ilyesmi, de úgy gondolom, én valószínűleg tudnék róla."

Whitmarsh szerint azért merülnek fel időről időre a rugalmas szárnyakkal kapcsolatos kérdések - az elmúlt években a Red Bullt többször is hasonló szabálytalansággal vádolták -, mert a szabályoknak nem lehet teljes mértékben eleget tenni. "Az előírások szerint a szárnyaknak merevnek kell maradniuk, de természetesen nem létezik olyan szárny, vagy egyéb aerodinamikai elem, amely minden esetben merev marad" - magyarázta.

"Ezek a kérdések és viták újra és újra felmerülnek a csapatok között, hiszen mindegyikük úgy érzi, hogy az ellenfelek autóján túlságosan rugalmas elemek találhatóak. Ami a McLarent illeti, én semmilyen hasonló problémáról nem tudok - így nem hiszem, hogy kárunk származhat az ügyből" - válaszolta arra a kérdésre, hogy a szárnyon végzett esetleges módosítások visszavethetik-e a McLarent a bajnoki címért folytatott küzdelemben.