Következő mérkőzések
Grúzia
15:002024. június 22.
Cseh Köztársaság
Törökország
18:002024. június 22.
Portugália
Vágólapra másolva!
A Pirellinél azt tapasztalták a tesztelés során, hogy az elmúlt években sok bosszúságot okozó gumitörmelék mennyisége jelentősen csökkent az aszfalton. Idén az abroncsok túlmelegedése helyett éppen a kihűlésük lehet probléma.

A Pirelli kiemelt feladatának tekintette a 2014-es Forma-1-es abroncsok megtervezésekor, hogy az előző évekhez képest kevésbé morzsolódjanak, mivel a terhelés hatására leváló, majd az aszfalton, az ideális ív mellett szétszóródó gumidarabkák akadályozzák az előzési kísérleteket, sőt megcsúszásokat is okozhatnak. A jelenség egyes pályákon különösen szélsőséges volt, és elsősorban a lágyabb keverékeket érintette.

Paul Hembery, a vállalat sportigazgatója ugyanakkor a teszteken eddig látottak alapján arról számolt be, hogy sikeresen megoldották a problémát. "Lényegesen csökkent az ideális ív melletti gumitörmelék mennyisége. Nem szakadnak le nagy cafatok a futófelületről, tehát elértük a célunkat" - idézte őt az Auto Motor und Sport. Mindezt a bahreini gyakorláson nyilatkozta Hembery, ahol a körülmények mérvadónak számítanak, mivel nincs téliesen hideg idő.

A gumitörmelékkel kevesebb gond lesz Forrás: AFP

A gumikopás mértéke szintén csökkent, a vállalat például úgy saccolja, hogy az idei Bahreini Nagydíjon a mezőny többsége a kettő és a három kerékcsere közül fog választani, pedig tavaly sokaknak négyszer is be kellett mennie a bokszba. Hozzátartozik viszont a képhez, hogy idén már napnyugtakor, hűvösebb időben rendezik majd a futamot.

A csapatok már érzékelték, hogy a hátsó kerekek új elektronikus fékezőrendszere, valamint a befújt diffúzor forró kipufogógázának hiánya miatt az idei évtől a hátsó gumik hőmérsékletének csökkenése problémákat okozhat. A folyamatot erősítheti az is, hogy a benzinmennyiség korlátozásából fakadóan időnként vissza kell fogni az autók sebességét.

"Ha túl alacsony a tempó, a gumik hőmérséklete kiesik az üzemi tartományból. A szezon elején ráadásul sok Safety Car-fázisra számítunk, melyek után nehézséget okozhat az abroncsok újbóli felmelegítése. Ettől csúszkálhatnak a hátsó kerekek, ami a gumifelület hőmérsékletének emelkedéséhez vezethet" - figyelmeztetett Hembery.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Mindent egy helyen az Eb-ről