A Pirelli bejelentette, hogy Melbourne-ben, Sanghajban és Szahírban a lágy és a közepes, Szepangban viszont a közepes és a kemény gumikat bocsátja a csapatok rendelkezésére. Ez a Kínai és a Malajziai Nagydíjon nem jelent változást a tavalyihoz képest, az ausztrál és a bahreini versenyen viszont igen. Mégpedig két különböző irányba: a közepes tavaly is mindkét helyszínen szerepelt a kínálatban, de Melbourne-ben akkor a szuperlágy, Bahreinben pedig a kemény kíséretében.
A Pirelli közleménye szerint az egyes pályák adottságait és az előszezoni teszteken szerzett tapasztalatokat figyelembe véve hozták meg a döntést. Arra számítanak, hogy az autók mindegyik futamon két-három kerékcserével fogják teljesíteni a távot.
„Egyelőre azt a következtetést vonhatjuk le, hogy a 2014-es gumik következetesebben viselkednek, és kevésbé kopnak az elődeiknél, miközben a teljesítményük sem romlott" – mondta a Pirelli sportprogramjának főnöke, Paul Hembery. „Azzal, hogy egy újabb lépést tettünk a pályán szétszóródó gumitörmelék mennyiségének csökkentése felé, elértük egy másik célunkat is."
A Pirelli a hibrid rendszerrel felvértezett turbómotorok nagyobb nyomatékára való tekintettel megerősítette a gumikat, és keményített a keverékükön. A módosítások révén egy szett tömege nagyjából 1 kg-mal nőtt, amit figyelembe vettek az autók versenyzővel együtt mért minimális tömegének 691 kg-ra való emelése során is.
A gumiválasztás az első négy nagydíjra
Ausztrália | Malajzia | Bahrein | Kína | |
2013 | szuperlágy + közepes | közepes + kemény | közepes + kemény | lágy + közepes |
2014 | lágy + közepes | közepes + kemény | lágy + közepes | lágy + közepes |
A gumikat tavaly sok kritika érte, és a sorozatos defektet miatt a Pirelli még a szezon közben kénytelen volt változtatni rajtuk. Az idei teszteken eddig nem érkezett rájuk sok panasz: a versenyzők Jerezben kisebbnek érezték a tapadást, azt azonban mindenki elismerte, hogy lassabban kopnak a tavalyiaknál. Sem szemcsésedést, sem hólyagosodást nem tapasztaltak számottevő mértékben.
Bahreinben tavaly 1:32.330 volt a legjobb időeredmény, melyet Nico Rosberg a közepes slickeken állított be. Az idei tesztek során ezt Felipe Massa egy másodpercen belül megközelítette, 1:33.258-as ideje azonban egy új szett szuperlágy Pirellivel született. A gumikat figyelembe véve Lewis Hamilton volt a leggyorsabb, aki a Sky Sports szerint egy használt garnitúra lágy gumival futotta 1:33.278-as körét a zárónapon.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!