Következő mérkőzések
Albánia
21:002024. június 24.
Spanyolország
Horvátország
21:002024. június 24.
Olaszország
Vágólapra másolva!
A Bianchi-baleset vizsgálati eredményei alapján is több vizes pályás tesztre lenne szükség, de a csapatok egyelőre nem túl segítőkészek. A Pirelli szerint a jelenlegi szabályok nem jelentenek megoldást a helyzetre.

A Pirelli szeretné elérni, hogy a Forma-1-ben legalább évente rendezzenek egy vizes pályás tesztet, ahol valóban fel lehet mérni az autók és a gumik viselkedését esős időjárási körülmények között. Ennek szükségességére Jules Bianchi szuzukai balesete után a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is felhívta a figyelmet, de a csapatok egyelőre nem sokat tettek a gyakorlás létrejöttéért.

Az FIA Sportszabályzatában jelenleg is szerepel, hogy legalább egy téli tesztnapnak vizes körülmények között kell lezajlania. Ezt tavaly úgy oldották meg, hogy Jerezben egy traktor egy víztartály segítségével bevizezte az aszfaltot, de a Pirelli szerint ez a jövőben nem lesz megfelelő megoldás.

A gumigyártó többször panaszkodott arra, hogy az esős abroncsaikat ért kritikák ellenére a csapatok nem sokat tesznek a helyzet javításáért. A sportigazgató Paul Hembery szerint az istállók most sem támogatják egy valódi vizes pályás gyakorlás megrendezését, ahol egy egész napot szentelnek csak az esőgumik tesztelésének.

A Pirelli esőgumijait gyakran kritizálják Forrás: AFP

„A jerezi víztartály nem éppen az a megoldás, amire szükségünk lenne" – nyilatkozta Hembery az Autosportnak. „Úgy gondoljuk, talán a Paul Ricard-i vagy a fioranói pálya lehet ideális erre. Csak ezeken a pályákon lehetne érdemi munkát végezni, de ez persze további beszélgetésekhez vezetne."

Hembery szerint a csapatok eddig nem mutattak hajlandóságot arra, hogy változtassanak a helyzeten, pedig a teszttel ők is jól járnának. „Szerintem mindenki profitálna belőle" – mondta. „Az istállók már nagyon korán kitapasztalhatnák, hol van az a pont, amikor váltani kell a különböző keverékek között. A versenyzők is hozzászokhatnának az autójukban bekövetkező változásokhoz, ahhoz, hogy az eső hogy változtatja meg az autók viselkedését."

A sportigazgató hozzátette, egyelőre semmilyen előrelépés nem történt az ügyben. „Mi szeretnénk megvalósítani, de ezt csak rendesen lehet csinálni, erre pedig egyelőre nem láttunk jeleket."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Mindent egy helyen az Eb-ről