Következő mérkőzések
Szlovénia
15:002024. június 20.
Szerbia
Dánia
18:002024. június 20.
Anglia
Vágólapra másolva!
A finn vállalat szerint elérték céljaikat az F1-ben való részvétellel, de versenyzőt a továbbiakban is támogatni kívánják. Az istállót közben a nedves pályán nyújtott teljesítményének javulása lelkesíti.

A Williams további szponzorok bevonásával próbálja meglovagolni a csapat tavaly óta ismét versenyképes teljesítményét. Ehhez képest Valtteri Bottas egyik szponzora, a szintén finn Kemppinél az ügyvezető, Anssi Rantasolo szerint „számos különböző okból” úgy döntöttek, nem hosszabbítják meg a pletykák alapján évi kétmillió eurós szerződésüket a grove-i istállóval. „Szerintem a szponzoráción túl is van közös út előre, az együttműködésünk biztosan nem ér véget” – idézte az Ilta Sanomat.

A hegesztőgépeket gyártó vállalat ügyvezetője szerint „úgy érezzük, mindent elértünk, amit vártunk a Williamsszel az idén lejáró együttműködésből. Nagyon jól ki tudtuk használni.” Rantasolo kijelentette, „továbbra is szorítunk Valtteriért, és valamilyen formában mellette maradunk” – így ő maga feltehetően továbbra is számíthat a gyár támogatására. Az Ilta Sanomat szerint a Williams másik finn szponzora, a Wihuri továbbra is a fedélzeten marad.

Az első szárnyak véglapjain felszabadul a hely Forrás: Williams F1

A kellemetlen hír mellett némi optimizmusra is van ok a grove-i istálló háza táján, mert Rob Smedley, a Williams vezető versenymérnöke szerint „elég jó előrelépést” értek el, amióta házon belül külön munkacsoportot állítottak fel a nedves pályán nyújtott teljesítményük javítása érdekében. A kifejezetten lassú pályák mellett ez a Williams egyik gyenge pontja az idei szezon során.

„A munkacsoport lehetővé teszi, hogy leüljünk, és elemezzük az esőben jelentkező gondokat, majd ajánlásokat fogalmazzunk meg azzal kapcsolatban, hogy mitévők legyünk” – mondta a brit mérnök. „A folyamat egyelőre jól alakul, elégedett vagyok vele. Többé-kevésbé a helyes irányba tartunk, jobban alakult a versenyünk, mint a többi pályán, ahol intermediate gumikat használtunk. Még mindig nem tartunk sehol sem ahhoz képest, ahol lennünk kellene, de örülök a haladásnak. Nem vehetünk vissza, keményen kell hajtanunk.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Mindent egy helyen az Eb-ről