Következő mérkőzések
Románia
15:002024. június 17.
Ukrajna
Belgium
18:002024. június 17.
Szlovákia
Vágólapra másolva!
Az első gumikban 21 psi, a hátsókban 19,5 psi minimális nyomást ajánlanak az Olasz Nagydíj hétvégéjére, de a második edzés után újra változhatnak az értékek. Ecclestone találkozóra hívta a versenyzőket és a csapatfőnököket, és elárulta, valószínűleg a Pirelli marad a gumiszállító.

A Pirelli péntek délelőtt tájékoztatta a csapatokat arról, hogy milyen mértékű kerékdőlést és mekkora guminyomást írnak elő az Olasz Nagydíj hétvégéjére. Noha csütörtökön még arról volt szó, hogy a Pirelli az első gumikban 22 psi, a hátsókban 21 psi minimális nyomást ajánl, a pénteki első szabadedzés után módosították az értékeket.

A legújabb verzió az első gumikban 21 psi (1,45 bar), a hátsókban 19,5 psi (1,34 bar) minimális nyomást ír elő. Ez a Belga Nagydíjhoz képest mindkét érték esetében 1 psi növekedést jelent, a tavalyi monzai versenyre megadott értékeknél pedig 3, illetve 1,5 psi-vel nagyobb. A második szabadedzés után a Pirellinek lehetősége van további módosításokra, ezért valószínűleg csak a nap végén derül ki, hogy az FIA végül milyen határértékeket állapít meg.

A Pirelli a csapatoktól gyűjtött legújabb adatok alapján állapította meg az új határértékeket, miután észrevették, hogy a gumik terhelése megnövekedett. A Pirelli az idei szezonra megváltoztatta a gumik szerkezetét, és az autók teljesítménye is megváltozott, ami az abroncsok terhelésére is hatással van. A monzai pályán ráadásul különleges erőhatások érik a gumikat, ami szintén a határértékek módosítását indokolta.

Az Autosport úgy tudja, az első szabadedzésen számos versenyző használt az első abroncsokban ajánlott 21 psi-nél nagyobb nyomást, az egyik pilóta gumijában 23,5 psi-t is mértek.

A Pirelli délután még változtathat az értékeken Forrás: AFP

Ecclestone összehívta a pilótákat

A spái defektek után nemcsak Vettel bírálta élesen a Pirelli abroncsait, több versenyző is aggodalmát fejezte ki a hirtelen felrobbant gumik miatt. Bernie Ecclestone ezért Monzában, a két pénteki szabadedzés között összehívta az élversenyzőket és néhány csapatvezetőt, hogy tisztázzák a gumihibák körülményeit és az arra adott reakciókat. A találkozóra Vettel mellett meghívást kapott Lewis Hamilton, Nico Rosberg és Fernando Alonso, valamint Toto Wolff, Niki Lauda, Christian Horner és Maurizio Arrivabene is.

Miután a FOM is védelmébe vette a Pirellit, Ecclestone arra kérte a csapatokat és a pilótákat, hogy a jövőben ne a nyilvánosság előtt kritizálják az abroncsokat. „Ha valamit eladnak nekem, és nem működik, akkor az eladónak fogok panaszkodni, nem pedig kívülállóknak" – mondta. „Szeretném, ha előbb gondolkoznának, és ha problémáik vannak, akkor a problémát okozó személyeknek mondják el azokat. Ennyit mondtam, és meg is értették."

„Sebastian nehéz helyzetben volt – biztos lehetett benne, hogy 3. lesz, nem veszítheti el a dobogót. Valami mégis félesiklott, ilyenkor az ember természetesen nem ugrándozik örömében" – vette védelmébe Vettelt. „Mások is hasonlóan reagáltak volna, valószínűleg én is."

A Pirelli a favorit

A belgiumi defektek után sokan úgy vélték, a Pirellinek csökkentek az esélyei arra, hogy 2017-től is az F1 gumiszállítója maradjon. Bernie Ecclestone azonban kijelentette, egyértelműen a Pirellit részesíti előnyben a Michelinnel szemben.

„Nem fogjuk őket elengedni, hiszen jó munkát végeznek" – mondta az olaszokról. „Már régen megmondtam nekik, hogy nem akarok olyan gumikat, amelyek az egész versenyt kibírják. Mindent megtesznek azért, hogy teljesítsük, amit kértek tőlünk. Persze olyan gumikat is tudnának gyártani, amelyeket januárban felteszünk az autókra, decemberben pedig levesszük őket."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Mindent egy helyen az Eb-ről