Következő mérkőzések
Albánia
21:002024. június 24.
Spanyolország
Horvátország
21:002024. június 24.
Olaszország

Rosberg hatfutamnyi hátrányt cipelt a motorjával

Forma-1, Nico Rosberg, Mercedes, Olasz Nagydíj
Mercedes AMG Petronas F1 Team's German driver Nico Rosberg drives during the qualifying session at the Autodromo Nazionale circuit in Monza on September 5, 2015 ahead of the Italian Formula One Grand Prix. AFP PHOTO / ANDREAS SOLARO
Vágólapra másolva!
Az időmérő előtt egy régebbi erőforrást kellett beszerelni Mercedesébe, emiatt Lewis Hamilton mellett a két Ferrari is legyőzte. Niki Lauda viszont azt mondja, Rosberg lemaradását elsősorban az alulkormányzottság okozta.

A padlógázos szakaszok aránya kiemelkedően a monzai pályán a legnagyobb a szezonban, és a 20-ból 15 versenyző vadonatúj motorral vágott neki az Olasz Nagydíjnak. A Mercedes párosa is közéjük tartozott, de a szombati edzés után a csapat rendellenességet talált Nico Rosberg erőforrásában, és úgy döntöttek, kicserélik az egységet egy régebbire.

A német így eleve lépéshátrányba került Lewis Hamiltonhoz képest az időmérőn, amit tetézett, hogy csapattársa nem csupán friss, hanem továbbfejlesztett motort tarthatott meg. Rosberg nem is tudta legyőzni Hamiltont, sőt, a Ferrariktól is kikapott.

"Mint ismert, a motor minden egyes megtett kilométerrel veszít az erejéből, ezért nagyon elkeserítő, hogy pont itt, a legerősebb motort kívánó pályán, Monzában történt ez. Ez a hátrány okozta a 4. helyet" - magyarázta a Sky Sportsnak nyilatkozva. "A versenyen is lassabb leszek, nehéz lesz megverni a Ferrarikat." A Mercedes által kiadott hivatalos sajtóközleményben annyit korrigált, hogy a most használt motorja eddig öt versenyhétvégét teljesített.

Nico Rosberg Monzában, ahol csak 4. lett az időmérőn Forrás: AFP/Andreas Solaro

A német 306 ezreddel volt lassabb az időmérőt megnyerő Hamiltonnál. A Mercedes hét fejlesztési zsetont játszott ki a motor izmosításához, a változtatások az égésteret és a hibrid rendszereket érintették. A csapat a hétvégétől új típusú benzint is kap a Petronastól.

Lauda nem ért egyet

A Mercedes ügyvezető igazgatója, Niki Lauda viszont nem hiszi, hogy Rosberg kizárólag a motorok közti különbségek miatt kapott ki Hamiltontól. "Nico nem volt hátrányban motorerőben, az autó vezethetőségével bajlódott. Az alulkormányzottságra panaszkodott" - közölte. "Nem tudta a stílusához igazítani az autót, ez eredményezte a markáns különbséget."

Lauda ugyanakkor elismerte,

meglepte a Ferrari teljesítménye, és az, hogy mennyire közel kerültek hozzájuk.

Hamilton nem aggódik saját motorjának megbízhatósága miatt, és megköszönte a Mercedes munkáját. "Az egész hétvégén nagyszerű volt az autóm, a csapat remek munkát végzett. Semmilyen problémám nem volt" - mondta az Olasz Nagydíj tavalyi győztese. "Jól sikerült a köröm, de nem tökéletesen."

"Hosszú az út az első kanyarig, és a Ferrarik jól szoktak startolni. Tavaly nem rajtoltam jól, keményen kellett küzdenem utána, szóval még semmi sem lefutott."

Rosberg problémáival Hamilton előtt komoly lehetőség adott, hogy a futamon még nagyobb előnyre tegyen szert a világbajnoki tabellán.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Mindent egy helyen az Eb-ről