Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton (L) leads ahead of Red Bull Racing's Australian driver Daniel Ricciardo and Mercedes AMG Petronas F1 Team's German driver Nico Rosberg at the Hockenheim circuit, southern Germany, on July 31, 2016 during the Formula One Grand Prix of Germany. / AFP PHOTO / Thomas Kienzle
Vágólapra másolva!
A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds szerint nemsokára eljön az idő, amikor a szurkolók maguk is bekapcsolódhatnak az F1-es futamokba. A virtuális valóság az új korszak kulcsa.
A virtuális valóság forradalmasíthatja az F1 és a közönség viszonyát, legalábbis erre számít Sir Martin Sorrell, a WPP reklámügynökség ügyvezetője, egyben az F1 igazgatótanácsának tagja. Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója konkrét ötletekkel is szolgált, ezek szerinte belátható időn belül megvalósulhatnak, és alapjaiban megváltoztathatják az F1-et.
„Jelenleg csak mi rendelkezünk az adatokkal, mi nézzük azokat, miközben a versenyzők mennek körbe-körbe a pályán” – idézte Symondsot az Econsultancy.com. „Ennek nagy része túl bonyolult ahhoz, hogy könnyen megérthető legyen, de ahogy egyre gyorsul az adatáramlás, szerintem úgy lesz teljesen természetes, hogy a rajongók is hozzáférést kapnak, így bejelentkezhetnek egy autóba, és láthatják majd, mi történik éppen.”
Ez elsősorban az F1 törzsközönségét nyűgözheti le, de a videójátékok fejlesztőinek is új lehetőségeket adhat a technológia, elsősorban a virtuális valóság fejlődése. Symonds szerint hamarosan beköszönt a korszak, amikor az átlagemberek is bekapcsolódhatnak majd az F1-es versenyekbe.
Az lesz a csúcs, amikor virtuális versenyen az ember megmérkőzhet a srácokkal Silverstone-ban.
Az én fejemben ez a lehetőség már nincs túl messze. Szimulátorokat használunk az autóink fejlesztéséhez. Ezek egyelőre milliókba kerülnek, de az otthoni szimulátorok is feljövőben vannak. Néhány éven belül minden átlagos játékgép egyben VR-t is lehetővé tesz majd.”
Symonds úgy véli, hogy „a Forma-1- legfontosabb funkciója a szórakoztatás”, de rámutatott, hogy a közönség különböző részterületek miatt kedveli az F1-et. „Egyesek, például én, imádják a technológiát, szerintem ez adja meg az autók hihetetlen teljesítményét, és a Forma-1 rangját.” Figyelmeztetett azonban arra, hogy nem szabad mindent feláldozni a szórakoztatás oltárán, de lenne ötlete arra, hogyan váljon nézőbaráttá a sport.
A Forma-1-nek látványosnak, egyszerűnek és rövidnek kellene lennie.
Fogalmam sincs, miért futunk 300 km-t egy versenyen, ez túlságosan hosszú. 45 perc lenne az ideális, mint egy focimeccsen, mert a rajongók nem akarnak túl sokáig várni, amikor éppen sörözhetnének is. Megpróbáltunk túl exkluzívak is lenni, és manapság már nem túl könnyű bejutni Silverstone-ba, ami nagy kár. Ez nem csak a fizikai valóságra, hanem virtuális értelemben is igaz.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!