Élő közvetítés
Skócia
ÉLŐ
Svájc

Verstappen nem érti Rosberg érvelését

Forma-1, Max Verstappen, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Nico Rosberg, Mercedes AMG Petronas, Német Nagydíj, előzés
HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 31: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer leads Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer and Nico Rosberg of Germany driving the (6) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO7 Mercedes PU106C Hybrid turbo on track during the Formula One Grand Prix of Germany at Hockenheimring on July 31, 2016 in Hockenheim, Germany. (Photo by Dan Istitene/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160731-00675 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton tudna mesélni arról, amikor Nico Rosberg nem kanyarodik, mondta Max Verstappen a Német Nagydíj után. Szerinte ha nem hagy helyet a túl későn fékező Mercedesnek, összeütköztek volna a hajtűkanyarban.

A Kanadai Nagydíj után ismét összeakadt egymással Max Verstappen és Nico Rosberg. A holland tinédzser a 4. kockából lerajtolta a pole-ból induló Mercedes-pilótát, de Rosberg előnybe került a második bokszkiállás után, és mindent megtett annak érdekében, hogy lendületből megelőzze ellenfelét. Rosberg kiszorította a pályáról a Red Bullt, ezért 5 másodperces büntetést kapott.

„Szerintem eléggé messze volt, ezért nagyon későn fékezett, és egy pillanatra azt hittem, hogy nekem fog ütközni, ezért hagytam neki helyet, de nem akart elfordulni, és nekem egyenesen kellett mennem. Egyébként összeütköztünk volna, Lewis (Hamilton) tudna erről mesélni” – utalt az Osztrák Nagydíjon történt balesetre, amikor Rosberg megpróbálta kivezetni csapattársát a pályáról.

Rosberg (jobbra) támadását a futam elején Ricciardónak is állnia kellett Forrás: 2016 Getty Images/Dan Istitene

Miután megbüntették, Rosberg a csapatrádión azt mondta, hogy teljesen elfordította a kormányt, de Verstappen nem hitt neki. „Nagyon későn fékezett, és mellém érve nem fordult el. Hasonlított az ausztriai esethez; azt akarta, hogy menjek le a pályáról, holott simán be tudott volna kanyarodni. Még mindig látom, hogy egyenesen tartja a kormányt, nem tudom, ez koppanásig tekerésnek számít-e” – tette hozzá.

„Ez történt, és 5 másodperces büntetést kapott, ezért próbáltam ezen belül maradni, hogy a bokszkiállás alkalmával vissza tudjam előzni” – magyarázta Verstappen. Sikerrel is járt, és mivel Rosberg tempója az utolsó etapban már nem volt jobb az övénél, gond nélkül meg is tudta tartani a 3. helyet Hamilton és csapattársa, Daniel Ricciardo mögött, akit az eltérő taktikáik miatt elengedett, hogy Rosberg nyomába eredhessen az utolsó kerékcserék előtt.

Először állhattak együtt dobogóra Forrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Peter Fox

„Egyértelműen tettem ma egy szívességet a csapatnak” – szögezte le. „A legfontosabb az volt számunkra, hogy a Ferrarik előtt végezzünk. Ez sikerült, és még a Mercedest is megfuttattuk, magunk mögött tartottuk Nicót" – lelkesedett. „Jó volt a tempóm, elégedett vagyok.”

Csapatfőnöke, Christian Horner szerint „biztató az év második felére, hogy versenyképesek voltunk egy olyan pályán, ahol nem számítottunk erre”, a Rosberg-Verstappen affér kapcsán pedig egyértelműen a saját versenyzője oldalára állt.

„Az a gond, hogy Rosberg elég rosszul vezetett” – nyilatkozta Horner. „Ilyen helyzetben az az aranyszabály, hogy az ember fékezze állóra az első kerekeit, és nézzen ki úgy, mintha nem tudna megállni. Ő viszont most úgy tűnt, mintha Kölnbe akarna menni, és ez nem volt szép tőle. Ezek a szabályok, és a sportfelügyelők döntést hoztak, én ma nem fogok ezért panaszkodni” – mondta a Red Bull csapatfőnöke.

Ricciardónak a szuperlágy gumi jött be

Sokáig úgy tűnt, hogy Daniel Ricciardo hiába rajtolt a 3. helyről, ezúttal csak mellékszerep jut neki Verstappen mellett, mivel a fiatal pilóta remek manőverrel elé került a rajtnál, és a holland jóindulata kellett ahhoz, hogy Ricciardo taktikája ne menjen tönkre a forgalom miatt, és közös erővel legyőzzék Rosberget.

„A szuperlágy gumikon az utolsó két etapban nagyon jó tempóra voltam képes, kellemesebben is éreztem magam az autóban” – nyilatkozta a Sky Sportsnak. „Néha előfordul, hogy megkapunk egy szett gumit, és egyből működnek. Ma így történt” – tette hozzá az ausztrál, aki 100. futamán a 2. helyen ért célba, pedig a rajtnál hiába előzte meg Rosberget, csapattársa ügyesen körbe autózta, így csak az ideiglenes 3. helyet tudta őrizni.

„Láttam, hogy Nico nem indult jól, így rögtön a 2. helyre léptem, elégedett voltam. Pár másodperc múlva azonban (Verstappen) a külső íven megelőzött, és csalódott voltam, hogy ezt hagytam. Jár az elismerés, amiért megpróbálta, és sikerült neki” – mondta sportszerűen.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Mindent egy helyen az Eb-ről