Lewis Hamilton az Osztrák Nagydíj 63. körében az üzemanyagrendszer hibája miatt feladni kényszerült a futamot, ezzel átadva az összetett pontverseny vezető helyét Sebastian Vettelnek. A Mercedes négyszeres világbajnoka ugyanakkor úgy érezte, addig a pontig legalább versenyben lehetett volna a taktikai baklövés után elé kerülő riválisaival, ha a Pirelli a Barcelonában és Franciaországban használt, vékonyabb futófelületű gumijait viszi el az osztrák versenyre.
A Mercedes és Hamilton versenyét a Valtteri Bottas lerobbanó Mercedese miatt életbe lépő virtuális biztonsági autós fázis tette tönkre, miután a csapat nem hívta ki időben kerékcserére a britet, aki a kiállása után ezért visszaesett a negyedik helyre.
Később – akárcsak Daniel Ricciardót – a lágy keverékű gumik hólyagosodása hátráltatta, ami miatt Max Verstappennel és a két Ferrarival ellentében egy extra kerékcserét is be kellett iktatnia.
A kiesés pillanatában több mint 20 másodperces hátrányban autózott a 3. helyen haladó Vettel mögött.
A másik gumit kellett volna elhozni [a Pirellinek], azt, amelyikkel a legutóbbi futamon versenyeztünk
– nyilatkozta Hamilton a futam után. – Nem szokatlan [a hólyagosodás], ez van, ha rossz döntés születik, bár ez igazából nem változtat a hétvégémen."
Hamilton szerint azért szenvedett ennyire a hólyagosodástól, mert a taktikai hiba után a pályán igyekezett behozni az elvesztegetett időt, és támadni az előtte haladókat. Nem csak őt, hanem Toto Wolffot, a Mercedes csapatfőnökét is meglepte a sok gumiprobléma.
„Az egyetlenek, akiknek nem volt gondjuk a gumikkal, a Ferrarik voltak. Mindenki más erős hólyagosodástól szenvedett, ez pedig egyértelműen nem az volt, amire számítottunk – mondta Wolff. – A vártnál tíz fokkal melegebb volt, de szerintem leginkább ahhoz volt köze, hogy mindenki támadott és keményen nyomta a gázt, ezzel túlmelegítve a gumi futófelületét, előidézve a hólyagosodást."
Megvolt a tempóm, hogy versenyben maradjak, de a gumik nem bírták. Ilyen körülmények között ez megfosztotta a szurkolókat attól, hogy még több versenyt lássanak
– nyilatkozta Hamilton. – Ezek a gumik nem elég jók ahhoz, hogy igazán versenyezzünk, ami sajnálatos."
A Brit Nagydíjra a Pirelli ismét a Barcelonában és Franciaországban használt, vékonyabb futófelületű gumijait bocsátja a csapatok rendelkezésére.