Haas F1's German driver Mick Schumacher (L) vies for position with Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc during the first day of the Formula One (F1) pre-season testing at the Bahrain International Circuit in the city of Sakhir on March 12, 2021. - Formula One teams take the wraps off their 2021 cars over three days of pre-season testing starting today at Bahrain's Sakhir International Circuit. Tickets for Formula One's season-opening Bahrain Grand Prix later this month will only be available to fans who have either been vaccinated or have recovered from coronavirus, organisers said. (Photo by Mazen MAHDI / AFP)
Vágólapra másolva!
A kisebb csapatok főnökei nem érzik, hogy kiszolgáltatottak lennének az autógyártók érdekeinek, de néhányan elismerik, hogy az erőforrások ügyében a beszállító érdekeit képviselik.
Sejtelmes levelet közölt Zak Brown, a McLaren Racing ügyvezetője a Portugál Nagydíj előtt, ebben azt javasolta, hogy a szabályokról a jövőben titkos szavazásokkal döntsenek. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke ezt úgy értelmezte, hogy a Mercedes megpróbált nyomást gyakorolni a McLarenre, Toto Wolff szerint csak egyeztetések zajlanak a háttérben.
A téma felmerült a Spanyol Nagydíj előtti sajtótájékoztatón is, ekkor Franz Tost, az Alpha Tauri csapatfőnöke és Otmar Szafnauer, az Aston Martin képviselője kijelentette, ők mindig a saját istállójuk érdekét tartják szem előtt, de a többi ellenfél részéről már ennél árnyaltabb kép rajzolódott ki.
Szerintem mi mindig arra szavazunk, ami a legjobb a Haas F1-nek. Nyilvánvaló, hogy amikor ugyanarra szavazunk, mint a Ferrari, akkor az nekünk is hasznos, ezért szavazzuk meg
– nyilatkozta Günther Steiner. – Nincs rajtunk kényszer. Persze, mindig egyeztetünk a Ferrarival, együttműködünk velük, de nem vagyunk kötelesek azt csinálni, amit mondanak.”
„A legtöbb esetben, nyilvánvaló okokból számunkra előnyös, ha a Ferrarival összhangban szavazunk, de ez nincs mindig így. Szabadon tehetjük a dolgunkat, a legjobbat a Haas F1 részére. A legtöbb esetben ez összhangban van azzal, amit a Ferrari is csinál. Nekünk ez az álláspontunk” – jelentette ki.
Kiáll a Ferrari mellett az Alfa Romeo csapatfőnöke, Frédéric Vasseur is,
de leginkább csak a közös ügyük, a motorfejlesztés terén. „Az biztos, hogy a motorok kapcsán elég nyilvánvaló, hogy a beszállítónk mellé állunk. A karosszéria és a sportszabályzatot érintő döntések kapcsán megvan a magunk megközelítése, és elég gyakran előfordul, hogy nem értünk egyet a motorszállítóval.”
Lényegében ezt a filozófiát követi a Williams is, ami Claire Williams irányítása alatt gyakran egy húron pendült a Mercedesszel, de a Dorilton Capital hatalomátvétele óta a grove-i istálló az önállóság jeleit mutatja. „Nagyon hasonló – mondta Simon Roberts csapatfőnök az ő hozzáállásukról. – A motorok terén nyilvánvalóan támogatjuk a Mercedest, de minden más ügyben először a saját érdekeinket képviseljük.”