A Spanyol Nagydíj után Lewis Hamilton és a Mercedes felhívta a figyelmet a Red Bull menet közben elcsavarodó hátsó szárnyára, ami ránézésre is nagyobb mértékben hajlik, mint azt a szabályok megengedik. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ezután reagált, és némi türelmi időt hagyva a változtatáshoz bejelentette, hogy a Francia Nagydíjtól kezdve szigorít az ellenőrzéseken. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója úgy véli, a módosítással nincs gond, különben is több csapatot érint, a versenyképességük pedig nem szenved csorbát tőle. A 78 esztendős osztrák egyúttal Hamilton megfigyelését is kommentálta.
A Red Bull hátsó szárnyának deformációját a fedélzeti kamerából szabad szemmel is jól lehetett látni a Spanyol Nagydíj szombati és vasárnapi napján (pénteken még másik szárnyat használtak), mindez pedig természetesen a riválisok, köztük a Mercedes figyelmét sem kerülte el.
Marko igyekezett hangsúlyozni, hogy a Red Bull ezzel együtt semmi szabálytalant nem követett el.
„A szárny átment a terheléses teszten, ez kulcsfontosságú. Most pedig új kritériumoknak kell majd megfelelni, eltérő irányelvekkel a terhelésre vonatkozóan – nyilatkozta a Red Bull tanácsadója a Motorsport-Total.comnak, majd célzott arra, hogy nemcsak nekik kell majd változtatni a hátsó szárnyukon az új ellenőrzések életbe lépéséig. – Gyakran történik ilyesmi, amikor újak a szabályok és a csapatok szürke zónákat fedeznek fel bennük.
Nemcsak a Red Bull a célpont, más csapatok is érintettek."
Lewis Hamilton a Spanyol Nagydíj hétvégéjén meg is jegyezte, hogy a Red Bull feltűnően gyors volt az egyenesekben, azt sugallva, hogy mindez a csavarodó szárnynak köszönhető. Marko azonban tisztába tette, hogy pénteken még egy nagy leszorítóerős csomaggal mentek, majd szombatra ezt elvetették, és ekkor került fel a szóban forgó elem. A sebességük ezért nőtt észlelhetően. „Azért cseréltünk hátsó szárnyat, mert túl lassúak voltunk az egyenesben. Hamilton ezután látta, amikor minket követett, hogy relatíve gyorsak voltunk az egyenesekben, és a szárnyat jelölte meg indokként. Így kapcsolta össze a két dolgot" – mondta Marko.
A tanácsadó szerint rajtuk kívül az Alfa Romeo és az Alpine használt még nagy sebességnél hajló hátsó szárnyat, így nekik is módosítaniuk kell majd. Azt pedig tagadta, hogy miként Hamilton a téves következtetések levonása után állította, körönként 3 tizedet jelent nekik a szárny, és bár valamennyit az egyenesekben veszíteni fognak a légellenállást csökkentő csavarodás nélkül, szerinte az nem lesz befolyással a versenyképességükre.
Egyértelműen nem jelent akkora hátrányt, ami döntő lenne a világbajnoki cím szempontjából.
Mindez elég normális, korábban az első szárnyon is módosítanunk kellett egy szezonban akár kétszer-háromszor is a világbajnoki címeink éveiben" – utalt arra, amikor a 2010-es évek elején hajlékony első szárnnyal kísérleteztek.