Komoly változások zajlanak az Alpine F1-es istállójánál a 2022-es szezon előtt. A csapat a múlt héten bejelentette, hogy távozik Marcin Budkowski ügyvezető igazgató, az Autosport értesülései szerint pedig hamarosan az is hivatalossá válik, hogy az Aston Martint elhagyó Otmar Szafnauer lép a helyébe, és veszi át a tulajdonképpeni csapatfőnöki teendőket, még ha ilyen szerepkör hivatalosan továbbra sem lesz a franciáknál. Nem a lengyel szakember azonban az egyetlen, aki nem folytatja az enstone-iakkal.
Szafnauer nevét már a tavalyi év végén is szóba hozták az Alpine-nal, a brit szaklap pedig állítja, hamarosan be is jelentik az érkezését. A román származású amerikai szakemberrel pedig egy jelentős szponzor is érkezik az istállóhoz a BWT személyében. Az osztrák cég logója már eltűnt az Aston Martin weboldaláról, és miután Szafnauer már a Force India, illetve a Racing Point csapatfőnökeként is szoros kapcsolatot alakított ki velük, nem meglepő, hogy mennek vele.
Különösen, ha hozzátesszük, hogy a silverstone-i istálló megjelenését a pink autók révén nagyban meghatározó vállalat 2021-ben az Aston Martin érkezésével elveszítette főszponzori státuszát, és a csapat megjelenésében sem volt már jelen olyan hangsúlyosan. Az érkezésükkel az idei Alpine-on minden bizonnyal megjelenik a pink szín.
Aż Autosport emellett arról is beszámolt, hogy Budkowski mellett a négyszeres világbajnok Alain Prost is elhagyja a csapatot.
Az első F1-es futamgyőzelmét (és utána még nyolcat) a Renault színeiben szerző professzor 2015-ben, a franciák gyári visszatérésekor lett tanácsadó és nagykövet, majd 2019 júliusában formálisabb szerepkörre váltott, és ügyvezetői jogkörrel nem rendelkező igazgató lett. A szerződését évente hosszabbították meg, Laurent Rossi márkaigazgató pedig 2022-re már nem újította azt meg.
Hogy Budkowski hol folytatja, egyelőre nem tudni, miután a korábbi hírekkel ellentétben mégsem ő, hanem a BMW-től érkező Mike Krack lett az Aston Martin csapatfőnöke. Az Auto Motor und Sport szerint nem kizárt, hogy a lengyel visszatér az FIA-hoz, és akár Michael Masi versenyigazgató utódja is lehet belőle.