Újabb jelentős szponzorral bővült a Red Bull Racing támogatóinak névsora, a csapat ugyanis három évre szóló, sajtóhírek szerint összesen 150 (évi 50) millió dollár értékű szerződést kötött a Bybit nevű, kriptovalutákkal való kereskedésre szakosodott platformmal.
Miután az idei autó festésének bemutatásakor bejelentett Oracle-szerződés a hírek szerint évi 100 milliót hoz a konyhára, könnyen juthatunk arra a következtetésre, hogy az energiaitalosok gyakorlatilag két szponzor által lefedték az idei évre 140 millió dollárra csökkentett költségplafont, ám a valóság azért nem ez.
„Osztoznak a csapat szenvedélyében, ami a technológiai innováció élvonalában működést, a tempó diktálását és a status quo megbontását illeti – üdvözölte Christian Horner csapatfőnök a Bybitet a Red Bull közleményében. – Ehhez kapcsolódik a Bybit elköteleződése aziránt, hogy digitális innováció útján élénkítse az F1-es rajongói élményt. Ez kulcsfontosságú küldetése a csapatnak, a Bybit támogatása pedig világszerte segíteni fog a mélyebb, magával ragadóbb és egyedibb kapcsolat kiépítésében a szurkolókkal."
A Red Bull a Bybit érkezésével beállt abba a sorba, amelynek már több csapat is a tagja, azaz neki is lett egy kriptovaluták kereskedésére szakosodott támogatója,
ráadásul sajtóinformációk szerint a bikások szerződése éri pénzben a legtöbbet.
A The-Race.com hasábjain Scott Mitchell cikkéből pedig világosabb képet kaphatunk arról, hogy bár nyilvánvalóan nagy segítség a Red Bullnak a két magas profilú támogató érkezése, a valóságban ez a két cég nem fedi le egy az egyben az évente a költségplafon alá tartozó kiadásokra elkölthető 140 millió dolláros összeget.
Ennek oka, hogy az Oracle már eddig is az istálló szponzora volt, az új szerződés pedig csak kibővítette az együttműködést és további szolgáltatásokat is magában foglal, a 100 millió dollár pedig valójában ezeknek az értéke, és nem a szó szoros értelemben vett szponzorpénz. Ezzel együtt minden bizonnyal így is jelentős mértékben hozzájárul a Red Bull költségvetéséhez.
Mitchell azt is fejtegeti a cikkben, hogy a Red Bull két jelentős szponzorának érkezése jól megmutatja, hogy a költségplafon tavalyi bevezetésével miként formálódik át az istállók üzleti modellje, hiszen míg a nagycsapatok eddig a több százmilliós kiadásaikból a lehető legnagyobb szeletet megpróbáltak szponzorokkal lefedni, majd a fennmaradó összeget az anyacég (Red Bull, Daimler, Ferrari, Renault stb.) tette a kasszába, addig a jövőben a költégplafon összegét már támogatók segítségével (a Red Bullnak sem csak ez a két partnere van) is le tudják fedni, és
hosszú távon a csapatok profitot is termelhetnek, ami az eddigi Forma-1-ben gyakorlatilag elképzelhetetlen volna. Ezzel pedig az értékük, ezáltal pedig a sportág értéke is nő.
Persze ehhez idő kell, főleg, ha valakinek annyi kiadása van, mint a Red Bullnak, hiszen nem minden tartozik a költségplafon alá, az energiaitalosoknak pedig még ott van a Red Bull Advanced Technologies és a Red Bull Powetrains, a tavaly felállított motorrészleg működtetése is, ami szintén jelentős összegeket emészt fel.